Nazovite nas: +385 1 6542 855
10 savjeta za kvalitetniji život!

10 savjeta za kvalitetniji život!

Stres, žurba, pokret, brzi obroci – sve su to stvari s kojima se svakodnevno susrećemo. Probajte stati, usporiti, okrenite se oko sebe i shvatite što je zapravo bitno. Promijenite li malo način života, opustite se, pravilno se hranite, povremeno vježbajte i  dovest ćete vaš organizam do sjajnog stanja. Donosimo što možete učiti za vaš organizam kako biste kvalitetno živjeli te produžili životni vijek:

  1. Okružite se prijateljima – kako nam prijatelji nam mogu pomoći da se duže živimo? Zapravo, oni ne moraju raditi ništa, osim biti tu za nas, a zbog toga mi imamo potrebu bolje se brinuti o svojem zdravlju, kao i što nam druženje s prijateljima smanjuje osjećaj anksioznosti i uklanja depresiju.
  2. Regularno napravite „samopretragu“ – dok ženama mora postati rutina da barem jednom tjedno ili mjesečno pregledaju svoje grudi, muškarci moraju to isto napraviti s testisima. Na taj ćete način upoznati vaše tijelo i brže i bolje uočiti nekakve promjene, odnosno pojave kvržica.
  3. Pratite svoju probavu – regularna probava je vrlo važna, ona pokazuje da se hranite zdravo i da organizam opskrbljujete s dovoljno vode. Ako primjetite da često dolazi do zatvora ili uočite krv u stolici, odmah se javite svom liječniku.
  4. Opustite se – barem 15 minuta u danu, zaklopite oči, dišite duboko, čitajte, radite bilo što, što će vas barem na kratko maknuti od stresa.
  5. Pijte vodu – za prosječnu se osobu preporučuje osam čaša vode dnevno. Hidratacija je vrlo važna jer ona potiče probavu, detoksikaciju, kao i što poboljšava apsorbciju nutrijenata. Da ne kažemo da će se i vaša koža puno bolje osjećati!
  6. Vodite ljubav – smatra se da vođenje ljubavi tri do četiri puta tjedno smanjuje šanse od srčanog ili moždanog udara za čak 50 posto! Razlog tome je što tijekom ove intimne aktivnosti, nam se povećava broj otkucaja srca te ju to čini idealnom kardiovaskularnom, a i fizičkom, vježbom. Uz to, vođenje ljubavi smanjuje stres te utječe na bolji san!
  7. Spavajte dovoljno i regularno – odraslim osobama treba oko sedam sati sna, stoga bi bilo najbolje tako si i organizirati dan. Ako ne možete spavati, vrijeme je da napravite rutinu prije spavanja koja može uključivati tuširanje, čitanje knjige, opuštanje, a rutina će lakše pripremiti vaš organizam na san.
  8. Smijte se – kako i sama izreka kaže „Smijeh je lijek“, a to su pokazala i istraživanja. Znanstvenici su potvrdili kako smijeh i zabava smanjuju šansu od razvoja krvnih ugrušaka, kao i od nakupljanja kolesterola. Naime, smijeh potiče krvotok i to više od 20 posto, i zbog toga može djelovati kao preventiva od srčanih bolesti.
  9. Vježbajte – vježbanje minimalno tri puta tjedno vrlo je važno. S druge strane, britansko istraživanje objavljeno u Britanskom medicinskom magazinu pokazalo je da one osobe koje vježbaju s prijateljima potroše i do 500 kalorija više na tjednoj razini.
  10. Nabavite kućnog ljubimca – jednako kao što ova mala bića trebaju nas, trebamo i mi njih, zapravo možda čak i malo više. Niz je istraživanja provedeno kako bi se otkrilo kako životinje utječu na svoje vlasnike. Rezultati su pokazali da smo zbog ljubimaca aktivniji, što odmah znači umanjivanje šanse od razvoja pretilosti i dijabetesa, te drugih kroničnih bolesti, ali isto tako kod vlasnika smanjuju tjeskobu i stres, pogotovo kada ih mazimo!