Nazovite nas: +385 1 6542 855
Bavite li se sportom zimi? Izbjegnite ovih 5 pogrešaka

Bavite li se sportom zimi? Izbjegnite ovih 5 pogrešaka

U prvim hladnim jesenskim danima usporava nam se metabolizam te lagano počinje „skladištiti“ namirnice kako bi stvorio zalihe za zimu. Dodamo li tome današnji stresan život, nezdravu prehranu pa i premalo kretanja, u našem se tijelu dodatno skladište i razni toksini. Postajemo tromi, lijeni, potom nas „lupi“ zimski depresivni blues, pa na kraju može doći i do raznih bolesti zbog pada imuniteta.

Jedan od najlakših načina da se toga riješimo je tjelesna aktivnost. Nis znanstvenih istraživanja potvrdilo je kako tjelovježba pozitivno pridonosi općem psihofizičkom stanju. Već i lagana šetnja od pola sata učinit će ti puno dobra! Za vrijeme tjelesne aktivnosti dolazi do lučenja hormona endorfina, takozvanog „hormona sreće“ koji ima analgetička svojstva, podiže imunitet te popravlja raspoloženje. Dakle, vrijeme je da se dignete s kauča i pokrenete. Prije toga proučite savjete koje donosimo – na što morate pripaziti u hladne dane prije, za vrijeme i nakon bavljenja sportom.

1. Ne zaboravite dobro se zagrijati
Kad su hladni dani osobito je važno dobro se zagrijati. Nikako nemojte to zaboraviti, jer to je jako loše za tetive. zagrijavanje treba trajati najmanje tri do pet minuta. Nakon zagrijavanja polako krenite sa sportom, a ne odmah gas do daske!

2. Nemojte se previše toplo odjenuti
Zimi ja jako važna sportska odjeća i obuća. Čak i ako je vani debelo ispod nule, ne preporučuje se nositi previše slojeva odjeće – ne treba vam biti toplo kad iziđete na zrak, nego je dobro da vam je malo hladno. I tako ćete  se oznojiti… Stoga je dobro nositi sportsku odjeću koja upija znoj i propušta je prema van. Također je važno nositi kapu i tanke rukavice, jer preko ekstremiteta gubimo puno topline.

3. Ne dišite kroz usta
Kad se „zadišemo“, često hvatamo zrak dišući na usta, jer tako brže dolazi više zraka u pluća. Zbog hladnog i suhog zraka možemo osjetiti bol u dišnim putevima. Kako se to ne bi dogodilo, važno je disati isključivo kroz nos.

4. Nemoj zaboraviti piti puno tekućine
Zimi nismo toliko žedni kao ljeti, ali zimski zrak je jako suh pa brzo isušuje sluznicu te povećava mogućnost upale, a kad smo u zatvorenom zrak dodatno isušuje grijanje. Zbog toga i u hladne dane trebaš paziti na unos tekućine.

5. Nakon sporta nemojte ostati dugo na hladnoći
Nakon treninga nemojte ostati stajati znojna na hladnoći i čavrljati s frendicom, pa se još lagano istezati petnaestak minuta… To je ljeti OK, ali zimi se tako povećava mogućnost ozbiljne prehlade. Zbog toga je najbolje odmah pobjeći sa hladnoće te se presvući.