Nazovite nas: +385 1 6542 855
Hodanjem do zdravlja!

Hodanjem do zdravlja!

U sklopu Nacionalnog programa „Živjeti zdravo“ Nastavni zavod za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“, u suradnji s Gradom Zagrebom i Gradskim uredom za zdravstvo te Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo, u subotu, 15. listopada 2016. godine organizira javnozdravstvenu akciju „Hodanjem do zdravlja“.

Uz neizostavnu šetnju Maksimirom, s početkom u 10.00 sati, građani će kao i uvijek imati priliku uživati i u drugim rekreativnim aktivnostima te pritom dobiti savjete što mogu učiniti za svoje zdravlje.

I danas je poznata izreka Hipokrata: „Šetnja je lijek.“ Svi već dobro znamo da je tjelesna aktivnost neophodna ako želimo biti zdravi i ako želimo kvalitetno živjeti. Znanstveno je dokazano da redovita tjelesna aktivnost sprječava niz kroničnih bolesti koje su glavni uzrok obolijevanja, invaliditeta i smrtnosti u našoj populaciji. Možda je manje poznato da je idealna tjelesna aktivnost za ljudski organizam upravo hodanje.

Istraživanja (Britansko istraživanje na 800 tisuća Britanaca) pokazuje da dugotrajno sjedenje povećava rizik nastanka dijabetesa za 112%, a kardiovaskularnih oboljenja za 150%. Također, znanstvena istraživanja kažu da 30 minuta hodanja smanjuje rizik od preuranjene smrti za 50% što zapravo znači – produljenje nam život.

Zašto je hodanje dobro?

Hodanje povećava fleksibilnost naših zglobova, izdržljivost, opskrbu svih naših tkiva i sustava kisikom, pozitivno djeluje na rad srca i pluća, pospješuje probavu i cirkulaciju, snižava razinu lošeg kolesterola, potiče naše kosti na izgradnju i sprječava osteoporozu, potiče iskoristivost inzulina, sudjeluje u sprječavanju pojave nekih tumorskih oboljenja, donosi radost i smirenost.

Nažalost, danas sve više sjedimo i zaboravljamo da smo stvoreni za pokret. U takvoj pasivnosti pate svi naši organski sustavi i postajemo podložni bolesti. A na raspolaganju imamo vrlo jednostavnu, učinkovitu i svakom dostupnu aktivnost -hodanje.

Koliko hodanja je potrebno?

Preporučuje se hodati barem tri puta tjedno po 30 minuta. Idealno bi bilo da je to svakodnevno. Smatra se kako u danu treba proći 10 000 koraka. U prosjeku prohodamo između 4000 i 5000 koraka.

Dovoljno je da idemo stepenicama umjesto liftom, svakih tri sata ustanemo od stola i prohodamo 10 minuta, parkiramo auto nešto dalje od posla ili prošećemo do kolege umjesto da šaljemo email ili zovemo telefonom.

Centar za postavke privatnosti

Zatvorite svoj račun?

Vaš će račun biti zatvoren i svi će se podaci trajno izbrisati i ne mogu se vratiti. Jesi li siguran?