Nazovite nas: +385 1 6542 855
Meditacija za početnike

Meditacija za početnike

Meditacija je duhovna vježba u kojoj meditant svoju pažnju sistematično i planski usmjerava prema određenom sadržaju. Svaki čovjek trebao bi odvojiti vremena za meditaciju, osobito sada u vrijeme užurbanog života i pretjeranog, katkada i nepotrebnog stresa. Najbolje je meditirati ujutro kada je ozračje mirno i spokojno, a dobro je prije meditacije otuširati se te odjenuti u svijetle boje.

Ono što se ističe kao najveća prednost meditiranja jest unutarnji mir, kontrola emocija, lakše postizanje fokusa u poslu ili drugim aktivnostima, smanjenje utjecaja stresa ili lakše nošenje sa stresom, bolja pozornost i koncentracija. No, ono što mnogi ističu jest i bolje upoznavanje vlastitog načina funkcioniranja te kontrola vlastitih postupaka, ali i razumijevanje nekih modela i reakcija.

Dobro je odvojiti jedan kutak svoje sobe koji će biti potpuno čist i posvećen, sveto mjesto gdje ćete boraviti jedino kad meditirate. Radi se o upoznavanju principa funkcioniranja naših misli. Upravo s upoznavanjem, razvija se i sposobnost kontrole i nadzora misli.

28-SISSEL-Yoga-Mat---prostirka-za-jogu

Kako početi?

  • Sjedite, pronađite ugodan položaj i samo budite mirni te mirno dišite. Tjedan dana odvojite po dvije minute dnevno i samo mirno sjedite.
  • Nakon tjedan dana povećajte vrijeme na 4 minute.
  • Povećavajte vrijeme dok ne dosegnete vrijeme od 8 minuta, što je izvrstan rezultat.
  • Možete sjediti na podu, na kauču, na stolici, gdje god i kako god se osjećate opušteno i udobno. Možete i ne morate prekrižiti noge. Važno je samo da se možete što bolje opustiti da vam je udobno.
  • Važno je samo da osvijestite stanje u kojem se nalazite – Boli li vas nešto? Jeste li pod stresom zbog neke situacije? Jeste li umorni, anksiozni?
  • Razmišljajte o načinu na koji udišete te tako se fokusirajte na zrak koji kroz nos ispuštate iz pluća van. Brojite udahe, kako biste se što bolje na njih fokusirali.
  • Sigurno će vam se dogoditi da vam misli odlutaju. Ne brinite se, to je uobičajeno kod svih početnika. Važno je samo da se vratite mislima u meditaciju i pokušate se što više opustiti. Upravo je brojanje udaha ovdje velika pomoć u sprječavanju misli da “pobjegnu”.
  • Protiv emocija se nikada ne treba boriti niti ih doživljavati kao neprijatelje. Naime, tijekom meditacije mnogima se događaju naleti različitih emocija, od pozitivnih, poput ljubavi, sreće i ushićenja, do negativnih poput tuge.
  • Nakon nekog vremena, postat ćete sve bolji s praćenjem i osvještavanjem svoga disanja. Kada to dosegnete, moći ćete i osvijestiti dijelove svoga tijela, pojedinačno i u cijelosti. Primjerice, krenite sa stopalima, fokusirajte se na njih i ocijenite kako ih osjećate.
  • Pogled zadržite na jednoj točki, ali pritom osvijestite koliko svjetla ima oko vas. Drugi put se osvrnite na zvukove koji vas okružuju, a treći pokušajte osvijestiti energiju koju osjećate u prostoru u kojem se nalazite.

Kad ste završili sa svojom meditacijom, obavezno se nasmijte. Budite sretni jer ste upravo učinili nešto pozitivno za sebe i jer ćete i sutra ponoviti isto. Zapamtite, nema krivog ili pravog načina, ispravan je onaj tijekom kojeg se vi osjećate ugodno i opušteno.

Ukoliko ćete meditiriati na podu, dobro je imati prostirku koja će vam pomoći da se osjećate udobno.

 

Leave a Reply

WordPress spam blocked by CleanTalk.

Ovo je testna verzija trgovine i kupovina još nije moguća. Otkaži