Nazovite nas: +385 1 6542 855
Nakon rekreacije bitno je nadoknaditi elektrolite

Nakon rekreacije bitno je nadoknaditi elektrolite

Ususret vikendu te lijepom sunčanom i proljetnom vremenu, za očekivati je da ste već isplanirali vikend u prirodi. Rekreacija poput brzog hodanja, bicikliranja, trčanja ili tek obične šetnje prirodom izazvat će znojenje. Količina i stopa znojenja razlikuje se od osobe do osobe, uvjeta u kojima radi ili vježba, kao i o samoj vrsti tjelesne aktivnosti.

Uslijed fizičkih aktivnosti, znojenjem, gube se elektroliti koje je bitno nadoknaditi. Hidracija je važna tijekom cijelog dana, od male dobi moramo unijeti više od 1.5 litre vode, iz svih izvora, odnosno za odrasle osobe ta brojka raste do 2.5 litre dnevno. Kada se odlučite za tjelesnu aktivnost, napravite plan hidracije, pogotovo ako se vježbanje odvija na visokoj temperaturi kako bi se spriječila dehidracija.

Znoj sadrži elektrolite – tvari otopljene u tjelesnim tekućinama koje nose električni naboj i osnova su funkcioniranja živih bića: natrij, klorid, kalij, kalcij, magnezij, željezo, cink i druge mikroelemente. Ravnoteža elektrolita je od presudne važnosti za normalno funkcioniranje živčanog i mišićnog sustava (magnezij, natrij, kalcij, kalij), a zdrava prehrana je kao osnova najbolji izvor svih hranjivih tvari, pa tako i ovih minerala.

Upravo će dvije i pol litre tekućine omogućiti normalne tjelesne i kognitivne funkcije kod umjerene aktivnosti i umjerenih uvjeta okoline, no važno je nakon dužeg vježbanja pobrinuti se za nadoknađivanje drugih važnih tjelesnih hranjivih tvari. Kod dugotrajne tjelesne aktivnosti (više od 3 sata, ali i prije kod viših temperatura okoline), uz vodu i ugljikohidrate potrebno je nadoknaditi i elektrolite koji se gube znojenjem, osobito natrij.

Osim elektrolita, nakon tjelovježbe, bitno je nadoknaditi i ugljikohidrate i cink, kao značajan mineral koji doprinosi normalnoj sintezi proteina, metabolizmu ugljikohidrata i održavanju acido-bazne ravnoteže u organizmu. Važan je i za zdravlje imunološkog sustava, kao i u zaštiti stanica od oksidativnog stresa.

Izraziti tjelesni napor može dovesti do poremećaja ravnoteže u korist slobodnih radikala, što se naziva oksidativnim stresom, pri čemu slobodni radikali negativno djeluju na strukturu stanica.

 

Leave a Reply

WordPress spam blocked by CleanTalk.

Ovo je testna verzija trgovine i kupovina još nije moguća. Otkaži