Nazovite nas: +385 1 6542 855
Kada odabrati masažu, a kada fizioterapiju?

Kada odabrati masažu, a kada fizioterapiju?

Jeste li se upitali koja je razlika između masaže i fizioterapije? Postoje razne vrste masaža i mnoge bune termini poput relaksirajuće, klasične, medicinske, sportske, aroma, te nisu sigurni kakva je masaža za koga i koja bi bila najbolja za njih.

Masaže su najdraži tretmani osoba koje žele popraviti opće psihofizičko stanje ili osloboditi se napetosti i bola. Masaža je dijalog sa tkivom u kojem osoba ne treba pričati, ali tijelo iskusnom maseru terapeutu priča o svim stresovima koji su se začahurili u tijelu.

Najčešće vrste masažama su:

  • medicinska – jedna je od najučinkovitijih metoda koja je prvenstveno namijenjena rješavanju raznih fizičkih komplikacija, od bolova u vratu i leđima, trncima u rukama, problema s kralježnicom, upalom mišića i živaca, glavobolja, migrena, istegnuća, stanja nakon operacija i ozljeda, dišnih problema i slično. Neophodna za uspješno i potpuno prirodno liječenje išijasa. Masaža ima cilj liječenja ili ublažavanja bolnih stanja, što se postiže inteziviranjem kapilarne cirkulacije tretiranog područja, boljom opskrbom kisikom, ubrzanjem metabolizma, smanjenjem mišićnog tonusa…
  • sportska – tehnika namijenjena sportašima, a njen primarni cilj je ubrzati oporavak mišića od fizičkog napora. Za razliku od uobičajenog mišljenja, ova tehnika ne mora nužno biti izrazito jakog inteziteta, nego se fokus stavlja na individualne potrebe sportaša na kojem se primjenjuje masaža. Kako se tijekom izvođenja vježbi u mišićima događaju mirko- traume mišićnih vlakana, koja dovode do upala i bolova, sportska masaža je najbolji način ubrzavanja oporavka mišića. Ova tehnika se može primjenjivati uobičajeno ili sustavno, što znači redovito ili nekoliko puta na tjedan poslije samoga treninga, ili sporadično, kada sportaš osjeti potrebu.
  • relaksirajuća – vrlo je važan i sami ambijent u prostoriji, doduše i kod drugih oblika masaže jest važna atmosfera, ali kod relaksirajuće masaže ona je jedan od ključnih čimbenika. Nježno svijetlo, mirisne svijeće, eterična ulja ili štapići, tiha opuštajuća glazba uvode vas u savršen trenutak opuštanja i mjesta koje ne poznaje stres. Osim samog opuštanja i relaksacije cilj je i regeneracija, uspostavljanje pravilnog balansa i toka energije u organizmu. Za razliku od medicinske, sportske ili klasične masaže, ova tehnika nije intezivna već pokretima opuštamo cijelo tijelo i um.
  • klasična – najznačajnija masaža za otklanjanje stresa, najveća značajka klasične masaža je poboljšanje cirkulacije. Mogli bi reći da je po intezivnosti negdje između relaksirajuće i sportske masaže. Odlična je za opuštanje napetosti u mišićima i vraćanje energije nakon ozljeda, poboljšava se opskrba kisikom i hranjivim tvarima, te se pojačava izlučivanje vode iz tijela i stimulira imunitet.

Možemo još spomenuti i anticelulitnu masažu, ali oko nje nema baš nedoumica, osim upozorenja da nestručni maser može ostaviti ozbiljne posljedica obavljajući anticelulitnu masažu. Ako ste ikada dobili modrice od anticelulitne masaže, onda znajte da je ta osoba nestručna i bježite što dalje od nje. Također, postoje još i aroma masaže, tajlandske masaže, limfna drenaža, masaže s čokoladom i druge.

Često ćemo od školovanih fizioterapeuta čuti da samo oni mogu kvalitetno izvoditi medicinsku masažu, ali istina je da se u školovanju za fizioterapeuta zapravo jako malo i koncentrira na medicinsku masažu i na tehnike masaže uopće.

Masaža relaksira, umiruje, oslobađa blokade, popravlja cirkulaciju i snaži tijelo. Ponekad je to dovoljno i za liječenje. Osobe koje imaju simptom nažalost samo masažom neće riješiti problem. Simptomom nam tijelo govori da se trebamo zaustaviti, procijeniti razlog nastanka simptoma te poduzeti aktivnosti da oslobodimo funkciju.

Ipak, za kvalitetnu i zdravu mobilnost zaduženi su fizioterapeuti. Fizioterapija je znanost i vještina koja omogućava svakoj osobi da uoči, registrira, procijeni, otkloni problem pokreta i da nauči osobu kako samostalno može zadržati ispravnu poziciju i nastaviti fizičku aktivnost. Kada tijelo pokaže nejednakost lijeve i desne strane i kada javi napetost i bol ma gdje se očitovala.

Pogledajte se u ogledalo i usporedite jesu li vam obje strane jednake na sljedećim mjestima. Ukoliko nisu jednake, a prate ih simptomi poput: smanjene koncentracije, glavobolje, smetnje vida, zujanja u ušima, loše cirkulacija unutarnjih organa, povećanog krvnnog tlaka, lupanja srca, dijabetesa, debljine i hormonalne promjene kao problemi štitne žlijezde, ginekološki problemi ili impotencija, posjetite fizioterapeuta.

Vratimo se na mjesto gledanja u ogledalo:

  1. Jesu li vam oba gležnja u istoj visini?
  2. Gledaju li patele (koščice koje pokrivaju koljeni zglob ) ususret ili prema van od sredine tijela?
  3. Jesu li vam lijeva i desna koštana izbočina zdjelice u istoj visini?
  4. Je li vam jedno rame podignuto ili spušteno?
  5. Jesu li vam dlanovi okrenuti unatrag?
  6. Gurate li glavu značajno naprijed ili je nagnuta u jednu stranu?

Leave a Reply

WordPress spam blocked by CleanTalk.

Ovo je testna verzija trgovine i kupovina još nije moguća. Otkaži