Nazovite nas: +385 1 6542 855
Prepoznajte napad panike

Prepoznajte napad panike

Iznenada se počnete tresti, preznojavati, srce vam ubrzano lupa, ostajete bez zraka kao da vas je netko šakom jako udario u želudac te vam se čini da propadate i da ćete poludjeti, onesvijestiti se ili umrijeti odmah na mjestu? To su tek neki od najčešćih simptoma paničnog napadaja, iznenadnog i intenzivnog osjećaja straha i snažne tjeskobe, koji obično ne traje dulje od nekoliko minuta i uglavnom nije opasan, ali može biti vrlo zastrašujuć te bitno narušiti kvalitetu života.

Ako ste nekad osjetili nešto slično a da nije postojala organska osnova za ovakvo stanje, najvjerojatnije ste imali napad panike. Što je on u stvari? Napad panike jedan je od tipova anksioznih poremećaja i može predstavljati reakciju na prolongirani stres, traumu i javiti se čak nekoliko godina kasnije tako da je osobi teško povezati zašto joj se događaju takve fizičke rekacije i na što. Obzirom da su nepredvidivi, dodatno stvaraju pritisak osobi jer se javlja stalna strepnja kad će se ponovo dogoditi.

Panični napadaji su relativno česti, odnosno pretpostavlja se kako je oko 22 posto ljudi imalo neki oblik paničnog napadaja, odnosno svaka četvrta, peta osoba. Panični poremećaj nešto je češći u žena, kod osoba koje žive u situaciji povišenog stresa i napetosti, emocionalno osjetljivijih i onih koji imaju izraženu jednu osobinu ličnosti koja se zove anksiozna osjetljivost.

Kako postupiti ako nastupi napad panike?

  • Ovaj poremećaj nije opasan, on je samo strašan. Ako se pojavi, samo mirno dišite, pokušajte skrenuti pozornost i umirujte se tvrdnjom da je riječ o normalnoj reakciji tijela koja će brzo proći.
  • Tijekom napadaja najbolje se kretati, a ne sjesti ili leći jer je napadaj panike zapravo mobilizirajuće stanje tijela koje se priprema na borbu ili bijeg.
  • Zategnite i opustite svaki skup mišića, ruke i noge, ramena i leđa. Usredotočite se na zasebne grupe mišića, uključujući leđa i ramena, sve do vrha glave. Nemojte zaboraviti opustiti mišiće lica.
  • Pokušajte skrenuti pozornost na ugodnije misli. Umjesto straha od situacije u kojoj se nalazite pokušajte razmišljati o pozitivnim aspektima svog života, kao što su voljene osobe, kućni ljubimac ili omiljena slobodna aktivnost.

 

 

 

Leave a Reply

WordPress spam blocked by CleanTalk.

Ovo je testna verzija trgovine i kupovina još nije moguća. Otkaži