Nazovite nas: +385 1 6542 855
Savjeti za zdravo sjedenje

Savjeti za zdravo sjedenje

Bez obzira na to koliko udobno sjedite, ako vaš posao zahtjeva da sjedite veći dio dana, to će svakako škoditi vašim leđima i najčešće uzrokovati bolesti kičme i ukočene mišiće. Pokušajte ustati svakih pola sata, na minutu-dvije, protegnite se i malo prošetajte.

Zdravo sjedenje zapravo ne postoji i sjedenje ne može nikako biti dobro za našu kralježnicu, ali možemo vam sugerirati kako je bitno izabrati dobre stolice i leđne naslone koji će vam smanjiti simptome boli i nelagode.

7 savjeta za pravilno sjedenje:

  • U uredu sjedite što manje – pokušajte ustati što češće. Ako ne možete uzimati česte pauze, ustajte kad možete – ustanite uzeti dokumente kad ih isprintate, ako nešto trebate pitati kolegu, ustanite i dođite do njegovog ili njenog stola…
  • Sjedite s potporom za leđa (npr. s jastukom napravljenim za tu svrhu)
  • Kukove i koljena držite pod pravim kutom (ako je potrebno stavite podložak ispod nogu). Noge ne smiju biti prekrižene, a stopala moraju stajati položena na podu
  • Sjednite na stolac s potporom za leđa i naslonima za ruke. Sjedenje na mekanom kauču ili stolcu dovodi do toga da vam se leđa savijaju. Uvijek pazite da ne sjedite pogrbljeni
  • Na radnom mjestu, visinu stola i stolca podesite tako da sjedite dovoljno blizu stola. Laktovi i ruke bi trebali biti položeni na radnom stolu, pri čemu bi ramena trebala biti ispravljena
  • Ako sjedite na stolcu koji se vrti, ne okrećite se bočno, samo gornjim dijelom tijela nego okrenite cijelo tijelo.
  • Kada ustajete iz sjedećeg položaja prvo se primaknite rubu stolca i onda se podignite i stanite na noge. Izbjegavajte savijanje u struku

Također, sjedenje s prekriženim nogama je česta pojava. Mnogi sjede tako jer su navikli i tu pozu zauzimaju nesvjesno. Ali, malo ljudi zna da je to vrlo štetno i za zdravlje i za izgled. Mnoge studije pokazuju kako navika dugog sjedenja s prekriženim nogama povisuje krvni tlak- čak i ako problemi s tlakom inače ne postoje. Izbjegavanje takvog sjedenja tako vodi i boljoj cirkulaciji i izbjegavanju “paukovih vena”. Sjedite li duži vremenski period u toj pozi, može doći i do paralize peronealnog živca što oslabljuje mišiće zadužene za podizanje stopala.

Leave a Reply

WordPress spam blocked by CleanTalk.

Ovo je testna verzija trgovine i kupovina još nije moguća. Otkaži