Nazovite nas: +385 1 6542 855
Što trebate znati o vezi dijabetesa i vježbanja?

Što trebate znati o vezi dijabetesa i vježbanja?

Tjelesna aktivnost je vrlo važna u održavanju razine šećera u krvi u normalnim granicama. Redovnom tjesnom aktivnošću smanjit ćete rizik od pojave komplikacija šećerne bolesti. Istovremeno ćete ojačati vaše srce, smanjiti krvni tlak i reducirati razinu stresa što su sve važni čimbenici u kontroli šećerne bolesti.

Tjelovježba može smanjiti razinu glukoze u krvi, a mišići tijekom vježbanja troše glukozu. Drugim riječima, tijekom vježbanja će se smanjiti razina glukoze u krvi. Ako vaše tijelo ne koristi inzulin na odgovarajući način, tjelovježba će imati još bolji utjecaj na zdravlje.

Tjelovježba će pomoći spriječiti druge zdravstvene poteškoće i poremećaje, naročito bolesti kardiovaskularnog sustava. Dijabetičari imaju povećan rizik od začepljenja arterija što može uzrokovati srčani udar.

Postoje tri osnovne vrste tjelovježbe: aerobne, vježbe snage i vježbe fleksibilnosti. Preporuča se uravnoteženo vježbanje i usklađivanje ovih vrsta vježbi. Aerobne vježbe su: hodanje, trčanje, tenis, košarka, plivanje, vožnja bicikla…

Većinu dana u tjednu trebate 30 minuta raditi vježbe snage. Ako nemate vremena vježbati 30 minuta u komadu, onda vježbajte 3 puta po 10 minuta. Zapamtite da aerobne aktivnosti možete raditi tokom cijelog dana. Šetanje na posao i s posla je aerobna aktivnost, kao i penjanje stepenicama ili izvođenje kućnog ljubimca.

Vježbe snage će vam pomoći povećati mišićnu masu i izgraditi jake i čvrste kosti. Povećanje mišićne mase je vrlo važno za dijabetičare jer mišići troše glukozu. Vježbe snage radite 20 do 30 minuta 2 ili 3 puta tjedno. To će biti sasvim dovoljno za korištenje svih prednosti vježbi snage.

Vježbe za povećanje fleksibilnosti su vrlo važne za bolji rad mišića i zglobova. Istežite se prije i poslije treninga kako biste opustili mišiće i riješili se napetosti.

Mislite da vježbanje iziskuje od Vas previše vremena ili novčani izdatak na koji niste spremni? Probajte slijedeće (treba samo promijeniti neke navike u svakodnevnom životnom ritmu):

  • Umjesto autom u kupovinu i na posao idite pješice.
  • Koristite stepenice, a ne lift.
  • Obavljate kućne poslove (usisavanje, pranje prozora, glačanje).
  • Imate psa? Šetajte s njim svaki dan.
  • Poslije večere prošetajte (barem pola sata).
  • Dan započnite 15-minutnom jutar njom gimnastikom
  • Vikende provodite u prirodi (šećite, planinarite, vozite bicikl itd.)
  • S vremenom možete uvesti i nove aktivnosti ili povećati postojeće (npr. jutarnju gimnastiku na 30 minuta, vožnja sobnog bicikla ispred televizora za vrijeme gledanja omiljene TV serije).

Leave a Reply

WordPress spam blocked by CleanTalk.

Ovo je testna verzija trgovine i kupovina još nije moguća. Otkaži