Nazovite nas: +385 1 6542 855
Važnost fleksibilnosti

Važnost fleksibilnosti

Tijekom godina, uslijed ozljeda, kretanja i starenja, smanjuje se fleksibilnost ligamenata, dok se zglobovi polako izrabljuju. Najčešće se pojavljuje bol u koljenima, a uslijed nje – mijenja se naša postura i samim time se pojavljuje bol u leđima i zdjelici.

Ono što većina vas zaboravlja, a od jednake je važnosti kao i samo vježbanje te predstavlja preduvjet vježbanju, jest fleksibilnost koju postižemo istezanjem. Najjednostavnija definicija fleksibilnosti bila bi sloboda pokreta, mogućnost maksimalnog opsega pokreta u jednom ili više zglobova. Fleksibilnost se dakako odnosi na rastezljivost svih mekih tkiva oko zgloba.

Prilikom izvođenja bilo kakvog oblika tjelesnog vježbanja pa i u situacijama u svakodnevnom životu, tijelo je izloženo raznim rizicima ozljeđivanja. Jedan nagli ili nekontrolirani pokret može dovesti do oštećenja vezivnog tkiva te u konačnici do djelomičnog ili potpunog puknuća mišića. U takvim situacijama aktiviraju se određeni tjelesni mehanizmi zaštite koji svojim djelovanjem nastoje spriječiti ozljedu. Glavni dijelovi tih zaštitnih mehanizama su mišićna vretena i Golgijev organ. Iako u konačnici rade istu stvar – štite nas od ozljeda, razlika između ova dva ključna čimbenika za fleksibilnost jest to da mišićna vretena teku paralelno s mišićnim vlaknima dok je golgijev organ smješten među vlaknima tetiva.

Sportaš koji je odradio istezanje bit će i tjelesno i mentalno relaksiran što mu pomaže pri koncentraciji, smanjit će rizik od ozljeda zglobova, mišića i tetiva te će poboljšati krvotok i druge regenerativne procese.

Vrlo je važno da na vrijeme reagiramo i brinemo o ligamentima i zglobovima, a to možemo, osim redovnim vježbanjem, i ovim vrlo ukusnim smoothijem. Naime, glavni sastojak ovog smoothieja je ananas, koji sadrži bromelain, a on sadrži enzime koji se razgrađuju u bjelančevine.

Priprema smoothija:

Skuhajte 80 grama zobene kaše, dodajte 250 ml tople vode i ostavite da se ohladi. Iscijedite sok iz narezanih kockica ananasa, dok 40 gr meda, 7 gr cimeta, vodu sa zobenom kašom, 250 ml narančinog soka i 40 gr badema pomiješajte u blenderu. Prije nego bademe stavite u blender, pokušajte ih što više usitniti samostalno. U blender dodajte  i sok od ananasa.

Leave a Reply

WordPress spam blocked by CleanTalk.

Ovo je testna verzija trgovine i kupovina još nije moguća. Otkaži