Nazovite nas: +385 1 6542 855

Kako vježbati ako imate zdravstvenih problema?

Redovita tjelovježba pomaže da održite mišićnu masu i snagu, fleksibilnost i ravnotežu. Smanjuje se tjelesna težina, jedan od značajnih čimbenika rizika za razvoj srčanožilnih bolesti.

Najbolja aktivnost za vaše srce i krvne žile je ona aerobna – pokreti koji uključuju velike mišićne grupe noge ramena, ruke , kao što je npr. hodanje, trčanje, biciklizam. Ovakvi napori povećavaju potrošnju kisika i dovode do pojačanog rada srca i pluća.

Primjeri aerobne aktivnosti su: brzo hodanje, biciklizam, aerobik, ples, planinarenje ili penjanje uz stepenice.

Ukoliko se već liječite zbog povišenog tlaka redovita umjerena tjelesna aktivnost će Vam pomoći da umanjite vrijednosti tlaka i da bolje kontrolirate tlak. Nakon završene dijagnostičke obrade i u ovoj skupini se preporuča oko trideset minuta umjerenog vježbanja dnevno.

Brža šetnja je idealna aktivnost ukoliko imate anginu pektoris ili ste imali srčani udar, a možete ju svakodnevno provoditi i u kraćim intervalima ako ste zauzeti te nemate vremena za dulje periode vježbanja.

Ukoliko tijekom vježbanja osjetite bolove u prsima odmah prekinite aktivnost, sjednite, uzmite tabletu ili sprej nitroglicerina ukoliko je takva preporuka kardiologa, a ako bol ne nestane nakon nekoliko minuta pozovite hitnu pomoć.

Vježbanje nakon kirurškog zahvata na srcu

Nedavno aortokoronarno premoštenje („bypass“) ili kirurgija na srčanim zaliscima nije prepreka da se započne s lakšim vježbama. Početak rehabilitacije obavit će se već tijekom liječenja u bolnici uz pomoć osoblja, a važno je nastaviti s redovitim vježbama nakon odlaska kući. Oblik tjelesne aktivnosti ovisi o samoj bolesti te vrsti operacije koja je učinjena. Najjednostavnija vježba idealna za oporavak je hodanje koje treba postupno intenzivirati i produljivati. Izbjegavajte veće napore, dizanje tereta, osobito dok traje zarastanje prsne kosti nakon operacije. Tjelesna aktivnost će poboljšati kondiciju i opće stanje bolesnika.

Intenzivno hodanje je standardni dio terapijskog postupka te ste je ono najsigurnije. Hodati treba do pojave boli, te nakon što bol prestane nastaviti s vježbanjem.

Leave a Reply

WordPress spam blocked by CleanTalk.

Ovo je testna verzija trgovine i kupovina još nije moguća. Otkaži