Nazovite nas: +385 1 6542 855
13 jednostavnih savjeta za one prezaposlene

13 jednostavnih savjeta za one prezaposlene

Vama 24 sata dnevno nije dovoljno za sve poslovne i privatne obveze koje svakodnevno imate? Osjećate da vas život previše stišće sa svih strana i da gubite sebe? Ako sumnjate da vaš životni stil donosi negativne posljedice za vaše zdravlje i sreću, pročitajte sljedećih 14 savjeta i sjetite ih se svaki dan – promijenit će vam život nabolje!

 

  1. Pronađite vremena za sebe
    Ljudi koji puno rade i čiji je raspored zatrpan poslovnim i privatnim obvezama, često zaborave na vrijeme za sebe. Odnosno, može se dogoditi da njega uopće nema u dnevnom rasporedu! Iako se to prezaposlenoj osobi možda čini bezazleno, svakako nije jer vrijeme koje posvetite samo sebi služi za punjenje vaših baterija i sprječava tzv. pregoravanje i negativne učinke stresa. Zato, pronađite svakodnevno bar 30 minuta samo za sebe odnosno privatnu stvar koja vas veseli. To može biti, primjerice, odlazak na frizuru, izlazak van na večeru, čitanje knjige, gledanje serije/filma, rješavanje križaljki… Nešto što vas opušta i što radite zbog sebe.

 

  1. Ili isključite se bar nakratko

Ne možete li nikako u danu pronaći malo vremena za sebe osobno, najbolja alternativa tome je izdvojiti nekoliko minuta kako biste se potpuno isključili od okoline. To znači maknuti se od svih obveza, briga, vanjskog svijeta i usredotočiti se na ovdje i sada (za to je idealna meditacija). Ili, jednostavno ne raditi ništa i ne razmišljati ni o čemu posebno. To svakako znači i maknuti od sebe mobitel, e-mailove, poruke i sl. Pronađite miran kutak u svojoj sobi, na klupi u parku ili dvorištu ili na balkonu i pokušajte se svakodnevno opustiti bar na nekoliko minuta. Osjećat ćete se puno bolje!

 

  1. Zapitajte se što biste mogli poboljšati

Stanite i razmislite malo o svojim navikama u dnevnoj rutini ili ponašanju. Što biste mogli promijeniti na bolje? Uzrujavate li se povremeno previše oko neznatnih stvari? Vičete li previše na djecu? Zanovijetate li previše partneru? Možete li bolje organizirati vaše dnevne obveze? Itd. Ukidanje starih navika i stvaranje novih, boljih navika, zahtijeva vrijeme i strpljenje, no svakako se isplati jer nagrada za taj trud je veliki doprinos za vaš sretniji i zdraviji život.

 

  1. Oslobodite se svega nepotrebnog

Ovo zahtijeva vremena, no – predstavlja vaš veliki ulog u sreću, zato si dajte truda! Kako biste si olakšali život, napravite veliko pospremanje i uklonite sve nebitno iz svog života. Počnite s izbacivanjem iz garderobnog ormara. Sve što ne nosite, ne volite nositi ili niste obukli dulje od godinu dana – izbacite iz ormara (možete to donirati ili odnijeti u kontejner s odjećom/obućom).

 

Nakon toga bacite se na ormare i komode po sobama, kuhinjske i  kupaonske elemente i sve police. Uklonite kozmetiku koju ne koristite, višak čaša u kuhinji te druge stvari koje vam ne trebaju i samo gomilaju prašinu ili zauzimaju prostor. Isto tako, izbacite iz svog života sve aktivnosti koje smatrate nepotrebnim ili vas zamaraju, koje su vam odbojne, a obavljate ih samo zato da nekome ugodite, kao što su, primjerice, odlazak u shopping centar (kupnju možete obaviti i online), i sl. Kad sve to napravite, osjetit ćete veliko olakšanje. Može li život biti tako jednostavan?!

 

  1. Konačno naučite reći NE

Odbiti nešto ili nekoga može biti poprilično teško, posebno ako ste tip osobe koji voli svima ugoditi. Međutim, obveze i teret koji ste si natovarili jer niste znali reći „Ne“ mogu vam uzrokovati dodatni stres i još manje slobodnog vremena. Razlučite bitno od nebitnog, odredite prioritete i budite odlučni u odbijanju onoga što ne želite.

 

  1. Redovito vježbajte

Budite fizički aktivni minimalno 20 minuta dnevno. Vježbajte, šetajte, vozite bicikli itd. To je ulog kako u vaše zdravlje tako i pokretnost u starijim godinama. Ako preko tjedna zaista nigdje ne možete rasporediti vježbanje, ugurajte ga više u vikend (ako ne znate što biste, primjerice, upišite se u planinarsko društvo ili pronađite prijatelje koji vole isto i planinarite), a preko tjedna koristite niz „trikova“ koji će vam omogućiti više kretanja. Na primjer, produžite si putovanje s posla 15 minuta tako da tih 15 minuta brzo hodate do doma umjesto da se vozite, izbjegavajte lift, idite na posao biciklom, družite se s ljudima koji se više kreću pa će i vaša motivacija biti veća i dr.

 

  1. Boravite u prirodi

Boravak u prirodi, u šumi ili zelenilu, ima značajan utjecaj na fizičko i mentalno zdravlje, a posebno je važan za prezaposlene osobe jer značajno smanjuje razinu hormona stresa kortizola, regulira tlak, jača imunitet i usporava rad srca. U Japanu se šetnja prirodom, tzv. šumska kupka, koristi kao metoda liječenja ili prevencije sa svrhom opuštanja i upravljanja stresom te kao dopuna terapijama. Zato je odlazak u planine ili obližnji park sa šumom kad god možete odličan način relaksacije i jačanja mentalnog i fizičkog zdravlja.

 

  1. Pijte dovoljno tekućine

Neka vas zatrpan raspored ne spriječi u brizi za zdrav um i tijelo, a za to je nužna zdrava prehrana i – dovoljno tekućine. Ako ne možete pronaći svaki dan bar 20 minuta vremena za fizičku aktivnost, druga najbolja stvar koju možete napraviti je – biti dovoljno hidratiziran. To napokon ne zahtijeva vremena ili posebnog truda. Na poslu držite čašu/bočicu s vodom uz sebe i napunite je kad god je prazna. Kuhajte si čajeve ili začinite vodu (primjerice mentom i limunom) ako ne volite samu vodu.

 

  1. Obratite pažnju na to što jedete

Planirajte bolje svoje obroke. Osvijestite nezdrave navike i potrudite se preobraziti ih što više u zdrave. Jedite redovito te izbjegavajte procesuiranu hranu i hranu bogatu jednostavnim ugljikohidratima koja će vam uzrokovati pad energije i navale gladi. Pritom, najvažnije je da nezdrave navike zamjenjujete zdravima postepeno, jer krenete li odjednom velika je šansa da ćete odustati. Na primjer, pijete li gazirano slatko piće svaki dan nakon ručka, počnite tako što ćete ga dva puta tjedno zamijeniti vodom. Uz zdraviju prehranu osjećat ćete se mnogo bolje i imati više energije te općenito učiniti puno za svoje zdravlje.

 

  1. Organizirajte si više neradnih dana

Kod planiranja godišnjeg odmora, pokušajte rasporediti neradne dane tijekom cijele godine. Povremeni prekidi u radu i druženje s obitelji i prijateljima napravit će pozitivan utjecaj na vaše zdravlje i sreću. Vjerujte da će sve biti dobro i neka vaše slobodno vrijeme zauzme tron na prijestolju zvanom život.

 

  1. Dovoljno spavajte

Dovoljno sna važno je ne samo za oporavak mišića već za pravilno funkcioniranje svih tjelesnih funkcija, posebno onih moždanih. Ne naspavate li se dovoljno, nećete moći normalno funkcionirati, raditi i razmišljati tijekom dana i kvaliteta života će vam biti značajno niža. Što dakle može biti važnije od toga?

 

  1. Provodite kvalitetno vrijeme s obitelji i prijateljima

Ono malo vremena što možete izdvojiti kad ne radite želite kvalitetno provesti s obitelji i prijateljima? Odlično! Ali, evo u čemu je trik: provoditi kvalitetno vrijeme s dragim osobama danas je sve teže zbog raznih ometača koji nas okružuju u ovo tehnološko doba. Zato nastojte da za vrijeme druženja s vama važnim osobama, bili to partner, djeca ili neki drugi član obitelji ili prijatelj, utišate mobitel i po mogućnosti ostavite po strani sve ostalo. Budite prisutni u tom trenutku koji provodite s drugom osobom, razgovarajte i gledajte je u oči, jer ništa drugo trenutno nije važno.

 

  1. Tražite pozitivno i prakticirajte zahvalnost

U redu, vaš život je trenutno kaos. Puno radite i čini vam se da se život sveo samo na posao. Ako je posao uzrok vaših frustracija, zapitajte se u čemu je problem. Kako to možete promijeniti? Što su vaši prioriteti? Tražite li novi posao? Radite li za sebe ili za nekoga? Razmišljajte o tome kako je ovo samo privremena faza u životu, stepenica koju prelazite kako biste došli do sljedeće odnosno do neke nove, bolje faze. Pronađite razloge da se osjećate zahvalno zbog posla koji imate i onoga što vam on omogućava (vrijedno iskustvo, dobru zaradu i sl.). Izbjegavajte negativno razmišljanje jer vam ono ne donosi ništa osim stresa.