Nazovite nas: +385 1 6542 855
14 načina za poboljšanje imuniteta prirodnim putem

14 načina za poboljšanje imuniteta prirodnim putem

U jesen, kada su prehlade u punom jeku, ono što nas najviše zanima je možemo li i na koji način ojačati imunitet i na taj način ne osjetiti ovosezonsku prehladu ili čak i gripu. Zapravo, mnogi su načini kako ojačati imunitet na prirodan način i lakše prilagoditi organizam na hladnoću.

Istražili smo te pripremili listu preporuka za podizanje imuniteta prirodnim putem, ali nije nužno upotrijebiti ih sve. Dovoljno je izabrati tri metode koje vam je najlakše provesti i držati ih se.

Dobri rezultati neće izostati!

  1. Češnjak – Jedite ga sirovog uz hranu ili s medom. Češnjak je prirodni antibiotik te čak i moderna klinička ispitivanja otkrivaju snagu češnjaka koji je ponekad superioran i u odnosu na lijekove te istovremeno ne uništava probiotičke bakterije.
  2. Smanjite razinu stresa u životu – Provodite vrijeme s prijateljima, otiđite na masažu, pripremite si toplu kupku. Raspoloženje i zdravstveno stanje povezani su. Lako je moguće da istovremeno osjetite nemir i grlobolju, stres i grlobolju. Smanjite razinu stresa kako god znate. Istražite jer možda je za vas joga, meditacija, autogeni trening… Riješite li se stresa život će postati ljepši, a to će se pozitivno odraziti i na imunitet.
  3. Vježbajte i provodite vrijeme na svježem zraku – Danas je nažalost, normalno provoditi 90% vremena u zatvorenom prostoru, domu, uredu, trgovačkom centru… Svježi zrak dobro djeluje na raspoloženje te na imunitet, a uz pomoć tjelovježbe dobro je izbaciti toksine iz limfnih čvorova. Umjereno vježbanje, vožnja biciklom, trčanje i slično također imaju jak učinak na imunitet, a možete i skakati na mini trampolinu. Svakako se pokrenite!
  4. Smanjite unos slatkog – Eliminirajte šećer iz prehrane i primijetit ćete pozitivne promjene u tijelu, postat ćete energičniji i manje ćete obolijevati. Šećer naglo ulazi u krvotok, naglo podiže razinu šećera koja opet kasnije naglo pada. Taj nagli proces narušava imunitet. Nemojte šećer zamijeniti umjetnim sladilima, umjetna sladila su na svoj način isto prilično štetna.
  5. Pijte puno vode – Postoji jedno pravilo koje kaže: Žeđ nije jedini znak pomanjkanja vode, glavobolja također signalizira dehidraciju. Koliko vode vama treba? Teško je točno reći jer i to ovisi o raznim čimbenicima, ali minimalno litra i pol dnevno.
  6. Spavajte dovoljno – Svatko od nas ima drugačije potrebe za snom i zato nije moguće definirati koliko je sati sna idealno. Neke osobe trebaju samo 6 sati sna u prosjeku, a neke i do 10 sati. To ovisi i o vašoj dobi, o godišnjem dobu, o tome koliko ste fizički aktivni i o raznim drugim čimbenicima. Bitno je da se dobro naspavate. Dobar san povezan je s lučenjem hormona važnih za naše tijelo. Dobar san poboljšat će vašu sposobnost razmišljanja, popraviti vam raspoloženje, čak i uljepšati kožu. Nedovoljna količina sna svakako će narušiti imunitet.
  7. Pijte sok od limuna – Ovo ne govorimo zbog vitamina C. Naravno, limun obiluje vitaminom C što je dobro za imunitet, ali limun ima još jednu bitnu karakteristiku. Njegova kiselost (pH vrijednost) potiče razvoj zdravih bakterija u tijelu te ga štiti od razvoja virusa i štetnih bakterija. Limun možete piti svježe iscijeđen, možete ga dodavati u čaj, umjesto octa u salatu, pri kuhanju…
  8. Probiotici – Iako su probiotici lako dostupni, neki zdravstveni stručnjaci savjetuju da se na njih ne oslanjamo dovoljno. Oni bi trebali biti korišteni tijekom ili nakon uzimanja antibiotika. No, za normalnu, dnevnu konzumaciju dovoljna je fermentirana hrana i piće – pružit će dovoljno dobrih bakterija kako biste održali ravnotežu crijevne flore. Procjenjuje se da su probiotičke bakterije uključene u rad 60 do 80 posto našeg imunološkog sustava.
  9. Unos magnezija – Jedite hranu bogatu magnezijem ili uzimajte suplemente magnezija. Naime, on je bitan za preko 300 metaboličkih funkcija, uključujući i apsorpciju vitamina D3.
  10. Redovita zdrava prehrana – Neprocesuirana, organska hrana bogata biljnim vlaknima (uz najmanju moguću količinu šećera i bez umjetnih zaslađivača) oslobađa imunološki sustav nepotrebnog tereta. Naime, svakodnevno čišćenje zbog unosa nekvalitetne hrane koja stvara otrove u tijelu iscrpljuje imunitet.
  11. Antioksidansi – Baš poput ovih, jaki prehrambeni antioksidansi pridonose jačanju imuniteta: jagoda, luk, brokula, crno grožđe, maslinovo ulje, ružičasti grejpfrut, mrkva, bundeva, lubenica, kakao, agrumi, crveni kupus, paprika, kelj pupčar, špinat, đumbir, crvena repa, orah, lješnjak, sjemenke suncokreta.
  12. Grgljajte – Uzmite mlaku vodu i sol pa grgljajte, jer tako čistite grlo od bakterija. Znanstvenici u Japanu su dokazali da ovaj svakodnevni tretman smanjuje rizik za prehladu 34 posto.
  13. Pijte čaj – Istraživanja pokazuju da se pijenjem čak 20 grama crnog čaja dnevno proizvodi tri puta više interferona. Crni čaj ima jedinstvene antioksidanse koji povećavaju proizvodnju interferona u samo dva tjedna.
  14. Vitamin D – Smanjuje rizik od prehlade te pridonosi bržem zacjeljivanju u slučaju pada ili loma kostiju za 29 posto, kažu kanadski znanstvenici. Vitamin D je važan jer pospješuje rast baš svih stanica u tijelu.