Nazovite nas: +385 1 6542 855
4 trika kako se redovito držati tjelovježbe

4 trika kako se redovito držati tjelovježbe

Kad je u pitanju vježbanje, imate najbolje namjere. Ne sumnjamo. Zadali ste si cilj, znate da ćete se zbog vježbanja dobro osjećati i imati više energije. Znate da je vježbanje zdravo i, da, izgledat ćete bolje. Dakle, odlučili ste redovito vježbati. Međutim, ispada da redovito prelazi u “tu i tamo”?

Evo trikova koji će vam pomoći da se redovito držite treninga.

 

1. Radite kraće treninge

Da biste postali fit ne morate provoditi sate na treninzima ili čekati da “vam tijelo počne trošiti masti tek nakon 20 minuta vježbanja”. Danas se zna i da je 10 do 15 minuta vježbanja dnevno korisno i može dugotrajnu utjecati na trošenje kalorija, pozitivno djelovati na metabolizam, popraviti raspoloženje i potaknuti na druge zdravije odluke tijekom dana (npr. koristiti stube umjesto lifta, pojesti nešto zdravije umjesto manje zdravog i sl.), a nakon određenog vremena svakako ćete osjetiti pozitivne posljedice tih kraćih treninga i na svojem tijelu.

Ako ste zaista jako zaposleni, ne morate trošiti vrijeme na odlaske u teretanu. Na YouTubeu ili mobilnim aplikacijama imate niz kratkih ali efektivnih vježbi, a 10 minuta dnevno sigurno možete odvojiti. Kad znate da vam vježbanje ne mora oduzeti puno vremena, puno je lakše držati ga se, zar ne?

 

2. Krenite polako

Ako dulje niste vježbali i odjednom ste donijeli odluku da ćete se dovesti u top formu i to u relativno kratkom vremenu, početni bolovi u mišićima ili prevelik napor mogli bi vam ubiti motivaciju. Budite pametni i krenite laganijim vježbama, osluškujte svoje tijelo te mu dajte vremena za prilagodbu umjesto da se preforsirate u startu, stvorite odbojnost prema vježbanju i odustanete. Isto tako postavite pametni plan vježbanja.

 

3. Napravite plan vježbanja

Ako vam je plan  “ići na trening barem tri puta tjedno”, ali ne napravite nikakav konkretan plan u koje dane ili u koje vrijeme, ubrzo biste mogli shvatiti da je teško držati se odluke. Zacrtajte si u kalendar redovne termine kada ćete vježbati u idućih mjesec dana (recite si: radim plan za idućih mjesec dana i ja to mogu!), npr. za početak ponedjeljkom i četvrtkom u toliko i toliko sati. Tako ćete druge obveze ili dogovore ravnati prema tom planu i izbjeći prelamanje i propuštanje vježbanja. Naravno, plan vježbanja možete po potrebi malo i prilagoditi, ali bitno je imati opći plan.

 

4. Kad zabrljate, ne odustajte

Ako ste jedni od onih koji pomisle: “Ah, ponovno sam propustio/la trening i nisam išao/la redovito prošli tjedan, pa neću dalje ni ići”, vrijeme je za promjenu stava. Jedno je biti kritičan prema sebi, a drugo biti potpuno nemaran prema sebi, što činite kad idete na sve ili ništa. Znajte da svatko može posustati, ali bitno je oprostiti si i nastaviti dalje s vježbanjem bez obzira koliko ste zabrljali u neredovitosti, jer svakim vježbanjem činite dobro sebi i svojem zdravlju.

 

Dobro je prisjetiti se i ovoga:

– Nemojte napraviti plan “generalke” – započeti s vježbanjem i zdravom prehranom ili dijetom u isto vrijeme. Mnogima je to psiho-fizički prenaporno pa se dogodi da odustanu. Primijenite prvo jednu stvar, a kad se uhodati, prijeđite na drugu.

– Ako se osjećate umorno i bezvoljno i ne da vam se ići na vježbanje, sjetite da vam baš sada vježbanje treba! Nakon treninga osjećat ćete se sretnije i manje umorno, ili umorno samo na pozitivan način.

– Ne razmišljajte o vježbanju kao o nekoj mrskoj obvezi koju ste odlučili primjenjivati, već kao o pozitivnoj zdravoj navici koju želite usvojiti trajno, a ne samo do, primjerice, odlaska na more.