Nazovite nas: +385 1 6542 855
5 savjeta za pravilno držanje tijela

5 savjeta za pravilno držanje tijela

Zdrava kralježnica je nevjerojatno bitna. Upravo zato moramo se pravilno držati. No, znamo kako je pravilno držanje i forma odricanja, s obzirom na to da je teško držati se uspravno kad sjedimo satima za uredskim stolom, kada se opuštamo na kauču i slično. Uz ove savjete održite zdravlje kralježnice i steknite pozitivne navike.

1. Budite aktivni

Tjelovježba je zaista ključ za sve. Osim što bi bilo izvrsno vježbati barem 30 minuta triput tjedno, potrudite se ako sjedite sat vremena ustati i prošetati, a ako stojite sat vremena sjesti. Bitno je ne navikavati tijelo na jednu pozu predugo.

2. Pravilno sjedite

Kada sjedite, stopala bi vam trebala dodirivati pod ili biti na malo povišenom položaju. Držite koljena i kukove u istoj ravnini i sjednite uz naslon da bi kralježnica bila uspravna.

3. Prilagodite sjedalo u autu

Prilagodite visinu i udaljenost sjedala tako da su vam koljena blago savijena, a kralježnica sasvim uz naslon sjedala. Dodajte navlaku za sjedalicu koja će bolje pristajati iza vaših leđa. Svakih nekoliko sati vožnje obavezno stanite, istegnite se i kratko prošećite.

4. Obavljajte kućanske poslove s kralježnicom na umu

Dok perete pod stanite ravno, držite laktove u blizini tijela i mičite se s metlom kao da vam je plesni partner, bez savijanja torza. Dok usisavate stojite ravno i samo pomičite usisavač. Dok čistite kupaonicu i nisko postavljene police obavezno sjednite na nisku stolicu ili čučnite tako da vam je ugodno. U svakom slučaju, trebate li se savijati, obavezno uzimajte pauze.

5. Pravilno hodajte

Hodajte blago ubrzano da bi održali kralježnicu zdravom i izbjegli bol u leđima. Držite se uspravno, ne savijajte ramena prema naprijed i nemojte se naginjati prema naprijed dok hodate.