Nazovite nas: +385 1 6542 855
7 malih navika za velike promjene

7 malih navika za velike promjene

Kad biste morali odabrati samo jednu lošu naviku koju imate, znate li koju biste odabrali? Navike su upravo to, navike kojih se ponekad najteže riješiti, a s druge strane, one pozitivne ključne su za visoku kvalitetu života, zdravlje te, naravno, opće zadovoljstvo i sreću. Zahvaljujući užurbanoj svakodnevici u svijetu gdje je postalo normalno biti „previše“ zaposlen da ne stignemo jesti ni odmoriti, ne čude različite statistike koje iznova dokazuju kako smo pod sve većim stresom koji se naočigled manifestira na koži lica i tijela, našem organizmu pa čak i psihičkom stanju te društvenom životu. Loše navike možemo nabrajati do besvijesti i njih se teško rješavamo jednako koliko one pozitivne otežano uključujemo u svakodnevnu rutinu. Ipak, pozitivne promjene najčešće su zaista malene, no njihov rezultat čini veliku razliku u kvaliteti života.

U vodi je ključ

bauerfeind, masaža, kretanje, antistres

Hranu odnosno namirnice koje unosimo najčešće činimo prioritetom kad je u pitanju zdrav način života, no dokazano je kako manjak vode u organizmu rezultira lošijom probavom, manjkom energije, razdražljivošću, stresom, preuranjenim starenjem kože, beživotnim tenom… lista ide u nedogled. Ljudsko tijelo sastoji se od 75% vode i upravo je ona najbitnija dnevna tvar u našem tijelu, a našem organizmu svakodnevno treba gotovo tri litre vode. Dovoljan unos vode odnosno hidratacija organizma regulira našu tjelesnu temperaturu, prenosi hranjive tvari kroz tijelo a izbacuje one štetne, čini kožu zategnutijom i blistavijom te podiže naše raspoloženje i energiju. Osjećaj žeđi prvi je znak dehidracije te nastojte istu izbjeći u svakom pogledu.

Uzmite si 15 minuta

Iako 15 minuta za kvalitetan san nije dovoljno, tijekom napornog dana upravo je takav kratki period ključan kako bi se naš um i tijelo odmorili. Bez obzira na okolnosti, potrudite se jedanput tijekom dana zaista sjesti ili leći te zaklopiti oči. Čak će i ovakav tip meditacije rezultirati manjom razinom stresa i opuštenosti tijela, a um i misli postat će bistrije. Naime, dokazano je da će „power nap“ sniziti krvi tlak, pospješiti pamćenje pa čak i rezultirati gubitkom viška kilograma.

Isključite pametne uređaje

Tehnologija i razni uređaji postali su dio slagalice suvremenog života pa biti bez njih, za mnoge, predstavlja pomisao koja izaziva paniku. No upravo oni zaokupljaju većinu našeg vremena čak i u trenutcima kad nam zaista ne trebaju te, dokazano, izazivaju ovisnost. Stoga, kontrolirajte količinu vremena koje provodite gledajući u pametne ekrane koji emitiraju štetnu plavu svjetlost te nastojite aktivno „zaboraviti“ svoj mobilni uređaj kod kuće te otići u šetnju zapravo uživajući bez virtualnog svijeta.

Priuštite si masažu

Sjedilački način života, osim nakupljanjem viška kilograma, rezultira i lošim držanjem čiji bolovi mogu postati nesnosni. Najčešće tek nakon godina lošeg držanja osjećamo posljedice, a kako bi to pokušali spriječiti važno je voditi aktivan život, baviti se sportom te si ponekad priuštiti i masaže.Dovoljno je tek nekoliko ključnih pomagala kojima će mišići postati opušteniji, a kralježnica snažnija.

Zazelenite svoje jutro

Posljednjih nekoliko godina zeleno povrće postalo je hit namirnica diljem svijeta radi dokazanih brojnih prednosti poput niza vitamina i antioksidansa koji hrane organizam iznutra. Posljednja takva namirnica u nizu je celer koji je postao omiljenim jutarnjim napitkom!

Šetnje su stvorene za antistres trenutke

Zgrabite par udobnih cipela ili tenisice, ostavite mobitel kod kuće i prošećite. Idite u paru ili sami, u jutarnjim satima ili prije odlaska na spavanje jer su šetnje odličan način kako odmoriti um te potaknuti tijelo na kvalitetan rad. Iako je isprva potrebno duže vrijeme kako bi se zaista opustili i isključili svakodnevne probleme i nedoumice iz glave, postepeno ćete shvatiti kako bez šetnji, kao neki bez trčanja, jednostavno ne možete.

Recite hvala!

Ponekad su najveće promjene zaista one najmanje, a takva je upravo i ova. Umjesto da na kraju podvlačite crtu sa svime što niste uspjeli učiniti ili onime što je pošlo po krivo, radije se nagradite, ali i one oko vas s nekoliko riječi hvale. Pohvale i zahvale dokazano potiču stvaranje endorfina u mozgu i instantno nas čine sretnijima i zadovoljnijima.