Nazovite nas: +385 1 6542 855
7 probiotika koji nisu jogurt

7 probiotika koji nisu jogurt

Probiotici su veliki hit u prehrani otkad su istraživanja pokazala da je dobro konzumirati “zdrave bakterije” jer nam mogu popraviti probavu, održavati je regularnom i poboljšati imunitet. No vjerojatno i vama kada se kaže probiotik prvi napamet pada jogurt, ipak moramo reći da ćete se iznenaditi koliko je fermentiranih jela diljem svijeta probiotik, a pritom i vrlo ukusno. Bolje od jednog probiotika je unositi dva ili tri, tako da potražite najukusniju stvar s popisa i bacite se na “posao”!

Čak sedam probiotika? Evo ih!

1. Pljesnivi i odstajali sirevi – Sada imate još više razloga za voljeti Roquefort ili Gruyère. Naime, iste bakterije i gljivice koje pljesnivim i odstajalim sirevima daju njihov nevjerojatan okus u stvari dodaju odličnu bakterijsku raznolikost vašoj prehrani.

2. Kiseli kupus – U svojem najjednostavnijem obliku, kiseli kupus je narezani kupus fermentiran u slanoj vodi. Ovaj gorak kiseli specijalitet je u stvari prepun lactobacillus plantarum, moćnim probiotikom koji može blagotvorno djelovati na vaše zdravlje organizma i pripomići kod snižavanja kolesterola.

3. Kefir – Kiselo piće poput jogurta, ali puno bolje. On sadrži oko 10-ak vrsta bakterija (spram jogurtovih 2-4 vrste) i pomaže kod probavnih tegoba, a ako ste intolerantni na laktozu, puno ćete ga lakše probaviti od mlijeka.

4. Kombucha – U Kini je nastao otprilike 220 godine prije Krista i smatrao se eliksirom zdravlja. Ovo pjenušavo piće najbolje je piti u čistom obliku jer tada pomaže s kolesterolom i poboljšava rad jetre i bubrega.

5. Kimchi – Pričamo li o prirodnim probioticima, Kimchi je daleko najjači! Radi se o mješavini umaka i povrća poput kupusa, češnjaka, čilija, đumbira i ribljeg umaka koji stoji zaista dugo vremena prije nego li fermentira, ali zato ima zadivljujuće velik broj “dobrih” bakterija.

6. Kiseli krastavci – Oni su prepuni dobrih bakterija, ali birajte pametno. Mnogi su pasterizirani u bijelim octu što im daje dobar i pikantan okus, ali ubija dobre bakterije. Najbolje je nabaviti one koji se fermentiraju u rasolu. Lactobacillus brevis, probiotik pronađen u takvim krastavcima, može uvelike smanjiti trajanje gripe i prehlada. Osim krastavaca, dobro je jesti i kisele mahune, cvjetaču i ciklu.

7. Miso – Pasta od fermentirane soje smatra se jednim do razloga dugovječnosti Japanaca. omaže u štićenju tijela od raka dojke, jetra, pluća i debeloga crijeva. Što se duže soja fermentira, to je miso zdraviji. Probajte miso ubaciti u rižu, dresinge i umake; no pazite da ga ne kuhate, jer tako ubijate sve njegove benefite!

Važno je napomenuti kako je za zdravlje najbolja raznolika prehrana te da se u ničemu ne treba pretjerivati ili se držati samo određene grupe namirnica. Članak je informativnog karaktera te nikako ne zamjenjuje stručan medicinski savjet.