Nazovite nas: +385 1 6542 855
8 trikova kako reducirati stres!

8 trikova kako reducirati stres!

Stres nam se većini događa svakodnevno, a najčešće je to kada situacija, događaj ili misli postaju prijeteće, zabrinjavajuće ili izazivaju tjeskobu. Mala je doza stresa normalna, „zdrava” i pomaže ljudima postići ciljeve. Stres više dolazi do izražaja u velikim gradovima, što je logično s obzirom na užurban način života koji se u njima odvija pa tako prema tome Zagreb prednjači po količini stresa u Hrvatskoj.

1. Dišite

Probajte tri duboka udaha i izdaha zaredom. Oni će vam pomoći u trenutnom smirivanju. Pet sekundi unutra, pet van, kako biste usporili ritam srčanih otkucaja i smirili hormone stresa.

2. Masaža

Kada vam svi idu ne živce, pokušajte s masažom. Sami si 20 do 30 sekundi masirajte područje između palca i kažiprsta jer to može smanjiti stres do čak 40 posto. Umor i stres izazivaju lučenje takozvane laktične kiseline, koja je glavni krivac što osjećamo napetost i grč u mišićima. Kada se vrši pritisak na određenu akupresurnu točku, napetost mišića popušta, vlakna se izdužuju i opuštaju te se automatski poboljšava cirkulacija i otrovi se brže izlučuju iz organizma.

3. Glazba je spas!

Izvadite slušalice iz torbe, uključite ih u mobitel ili računalo i upalite svoju omiljenu glazbu. Zatvorite oči i slušajte svoju najdražu pjesmu. Iako vlada pravilo da klasična glazba posebno opušta, svaka melodija koju volite učinit će vas sretnijima i opuštenijima.

4. Popijte zeleni čaj

Sveučilište u Londonu provelo je istraživanje u kojemu je 75 volontera popilo šalicu zelenog čaja prije nego što su bili suočeni s dva iznimno stresna zadatka. Nakon njihova ispunjenja osobama koje su pile čaj izmjeren je pad kortizola (hormon koji, među ostalima, utječe i na razinu stresa) za 47 posto za razliku od 27 posto koliko je pao osobama koje nisu popile šalicu čaja.

5. Uzmite malo crne čokolade

Sada je i znanstveno dokazano da čokolada, ona tamna, pomaže pri rješavanju stresa. Znanstvenici su u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences objavili rezultate istraživanja koja govore da neki sastojci kakaa opuštaju krvne žile, što znači da se arterije proširuju, pritisak se smanjuje i puf – nema više stresa. Ipak potražite tamnu čokoladu s puno kakaa jer je ona bolja i učinkovitija u otklanjanju stresa od mliječne i, naravno, nemojte pretjerivati.

6. Odbrojavajte

Izgleda prejednostavno, ali polagano brojite od 1 do 10, te zatim obrnuto. Fokusirajući se na brojeve, forsirate mozak tako da otpušta stresne misli i osjećaje.

7. Smijte se

Smijeh, čak i ako mislite da će vas nešto nasmijati, drastično smanjuje razine raznih hormona kojima možemo zahvaliti na stresu. Otiđite na YouTube i pronađite video za koji znate da će vas nasmijati. Kada se smijete, udišete više zraka bogatog kisikom, zbog čega se u tijelu trenu podiže razina endorfina koje ispušta mozak.

8. Citrusi su zakon!

Istraživanja su pokazala da namirnice bogate vitaminom C, kao što su citrusi potiču smanjenje proizvodnje kortizola. Stoga, idealna užina koja će vašem organizmu pomoći da se izbori sa stresom svakako je voćna salata od citrusa ili pak prirodni sok od agruma.