Nazovite nas: +385 1 6542 855
Benefiti kompresije

Benefiti kompresije

Svima je poznato da više kisika u mišićnim stanicama osigurava njihovu bolju funkciju, a to ćete si omogućiti kompresijom. Tijekom vježbanja, tijelo proizvodi mliječnu kiselinu i ostale popratne proizvode. Ako se mliječna kiselina ne uklanja iz mišića, dolazi do njihova zamora i smanjene izvedbe. Drugi faktor u smanjenju performansi je mišićna mikrotrauma kao rezultat mišićnih vibracija uslijed fizičke aktivnosti. Zamislite koliko udaraca petom i vibracija prolazi kroz nogu tijekom trčanja. Te sitne vibracije tijekom vremena se zbrajaju i počinju biti štetne. U tom slučaju izvrsnu uskače kompresija.

Kompresijom protiv gravitacije

Kompresivne čarape i nogavice osiguravaju graduiranu kompresiju, koja je u području gležnja najveća i smanjuje se u smjeru prema koljenu. Ovaj oblik kompresije potpomaže venski povrat krvi, djelujući suprotno od utjecaja gravitacije. Optimalna razina kompresije, prema posljednjim studijama, povećava arterijsku cirkulaciju za 40 posto tijekom aktivnosti i za 30 posto tijekom faze oporavka. Time se osigurava bolja opskrba kisikom i hranjivim tvarima. S druge strane, lumen vena sužava se pod utjecajem kompresije i ubrzava se proces povrata krvi prema srcu, što pomaže u bržem oporavku i smanjuje nastanak zamora i boli. Sumiramo li benefite kompresije, možemo naglasiti: bolji performans kroz poboljšanje cirkulacije, brži oporavak i odgoda nastanka zamora ili boli u mišićima.

Koje ozljede tretirati kompresijom?

Jesu li kompresivne čarape ili nogavice dobre kod sindroma trkačke potkoljenice, grčeva ili napetosti stražnjeg dijela potkoljenice, tendinitisa Ahilove tetive? Odgovor je: da! Naravno, primjena kompresije neće izliječiti navedena stanja ako je to jedini oblik tretmana koji se primjenjuje. Za svako stanje ili ozljedu potrebno je provesti procjenu kako bi se adresirao stvarni uzrok te isplanirale i provodile potrebne intervencije. U planiranju tretmana, svakako valja razmisliti o primjerenoj poštedi, istezanju odnosno jačanju muskulature, masaži, ortopedskim ulošcima i adekvatnoj obući te doziranju treninga u smislu njegova trajanja i intenziteta. Tada kompresija pomaže u oporavku, povratku sportskim aktivnostima i prevenciji pojave novih simptoma ili novog ozljeđivanja.

 

Preventivna kompresija?

Ako niste ozlijeđeni, postoji li za vas benefit od kompresivne odjeće? Svakako! Kompresivna odjeća je preporučljiva. Povećanje cirkulacije će poboljšati vašu izvedbu i odgoditi zamor mišića. Pomoći će da se brže oporavite, što znači da ste ranije spremni za novi i bolji trening.

Kompresija: čarape ili nogavice?

Što nositi: kompresivne čarape ili nogavice (potkoljeni kompresivni steznik)? Odgovor ovisi o nekoliko elemenata koje bi trebalo uzeti u obzir. Ako su nastali problemi vezani uz svodove stopala, gležanj ili donji dio Ahilove tetive, bolje je odabrati sportske kompresivne čarape. Ako je područje smetnji više od prethodno navedenog, bit će sasvim dovoljna sportska nogavica. Imate li svoj omiljeni tip čarapa koje volite nositi, vjerojatno će vam se više dopasti nošenje sportske nogavice, jer vas ne ograničava u nošenju omiljenog para čarapa. Sada kada znate pozitivne učinke kompresije, ne zaboravite nositi kompresivnu odjeću na putu do staze ili terena. Kod sjedenja u autu ili avionu tijekom dužeg razdoblja, dopustite kompresiji da asistira venama i pomogne zadržati vaša stopala i gležnjeve u željenom izgledu i formi.