Nazovite nas: +385 1 6542 855
Jeste li dovoljno hidratizirani?

Jeste li dovoljno hidratizirani?

Rečenicu „Pijte dovoljno vode“ čuli ste već toliko puta da vam ide na živce. No, je li samo ušla kroz jedno uho i izašla kroz drugo, ili ste se ikad zaista potrudili bolje osluškivati svoje tijelo (možda je zapravo žedno?) i počeli piti malo više vode svaki dan?

Vrijedi obratiti pažnju na to koliko vode dnevno uzimate, jer voda je najjeftinije sredstvo za opće poboljšanje zdravlja. Naime, voda ispire toksine iz naših vitalnih organa, pomaže u prijenosu hranjivih tvari i pravilnom radu probave, poboljšava elastičnost kože, pomaže mozgu u proizvodnji hormona i neurotransmitera, štiti leđnu moždinu i još mnogo toga.

Manjak vode u organizmu može uzrokovati čitav niz neželjenih fizičkih i mentalnih simptoma, kao što su umor, usporena probava, a čak i loše raspoloženje. Nije ni čudo, jer naše tijelo sadrži oko 70 posto vode.

 

Važno je unositi dovoljno vode u organizam jer voda i:

Rashlađuje
Ovo je posebno bitno za vrijeme vježbanja ili u ljetnim mjesecima. Tijelo se puno više znoji kako bi se rashladilo. Ukoliko ne pijete dovoljno vode, tjelesna temperatura se ne može smanjiti. U vrućim ljetnim mjesecima posljedice toga mogu biti umor i iscrpljenost.

Regulira probavu
Kako bi probavni sustav neometano funkcionirao, treba vodu. Kad osjetite neke probleme po tom pitanju, prvo posegnite za vodom, posebno u slučaju zatvora ili dijareje, kad je našem tijelu potrebno više vode ne samo kako bi ostao hidratizirano, već i kako bi normaliziralo probavne procese.

Povećava izdržljivost prilikom vježbanja
Svaki trening se lakše odrađuje pijete li vodu za vrijeme vježbanja, što je posebno važno kod intenzivnih treninga gdje se puno više znojite.

Pomaže u regulaciji tjelesne težine
Neki ljudi miješaju glad sa žeđi. Pijete li dovoljno vode tijekom dana, manje su šanse za napadaje gladi. Također, dobro je popiti čašu vode pola sata prije jela. Na taj način biste mogli malo manje pojesti, a također će vam bolje raditi probava. Naprotiv, odmah nakon jela, posebno obilnog, nutricionisti ne preporučuju piti vodu jer to može uzrokovati nadutost i probavne smetnje, kao i spriječiti apsorpciju hranjivih tvari.

Daje energiju
Jedan od prvih znakova dehidracije je osjećaj tromosti. Čak i lagana dehidracija može izazvati osjećaj umora, zato, ako znate da niste sinoć gledali TV do ranih jutarnjih sati pa ste zato umorni, popijte vode, može vam pomoći.

Može popraviti raspoloženje
Kad smo gladni, možemo postati nervozni. No, isto tako možemo postati iritirani i kad smo žedni. Što je zapravo i logično jer živimo na vodenom planetu, glavnina našeg tijela sadrži vodu i da bi nam svi organi, od mozga do probavnog sustava, optimalno funkcionirali, trebamo biti hidratizirani. Čak i lagana dehidracija može negativno utjecati na raspoloženje! To se češće događa maloj djeci ili starijim osobama, koji ne shvaćaju da su zapravo žedni.

 

Trikovi kako popiti više vode

Brojite! Većina ljudi pije premalo vode. Pokušajte navečer izbrojati koliko ste čaša vode ili tekućine popili taj dan. Ukoliko se ne možete sjetiti da ih je bilo više od dvije, hitno pijte. Pokušajte obratiti pažnju na to svakodnevno, makar objesite po kući post-ite s bilješkom “Popij vode” ili, ako radite u uredu, neka vam kalendar povremeno izbaci podsjetnik: “Voda!”.

Voda na vidiku Uvijek držite čašu vode na svom radnom stolu ili u prostoru u kojem se krećete. Kad vam je na vidiku, prije ćete se sjetiti popiti vode.

Čajevi Čajevi, nezaslađeni ili s malo meda, alternativa su pijenju vode. Također, ako vam okus obične vode nije privlačan, malo je kamuflirajte. Najjednostavniji i najbrži trik je da od “dosadne” vode dobijete osvježavajući napitak je da u čašu vode iscijedite nekoliko kapi limuna!

Začinite vodu Isto tako, u vodu možete staviti neko voće ili povrće (narezano na kockice ili kolutiće) ili bilje da malo odstoji te tako dobiti vodu s okusom, primjerice limun, limetu, metvicu, bobičasto voće, krastavac i sl. ili neku kombinaciju. Ako te sastojke ostavite u vodi u hladnjaku cijelu noć, idući dan imat ćete još bolji okus osvježavajuće vode. Primjeri:
– metvica, malina i limeta
– borovnica i kadulja
– ananas, naranča i đumbir
– limun, krastavac i metvica

Što se kupovnih varijanti vode s okusom tiče, pripazite da ne sadrže šećer!

Viši cilj Za vrijeme i nakon intenzivnih treninga osjećati ćete se bolje pijete li sportski napitak, odnosno vodu obogaćenu elektrolitima, jer ih jakim znojenjem više gubite (posebno natrij). Ponovno, pripazite da napitak koji ste zgrabili u trgovini prije treninga ne sadrži šećer.

Recite ne: gaziranim zaslađenim napitcima, energetskim napitcima, pretjeranim količinama kava. Ne zaboravite na hidrataciju u toplim mjesecima, posebno za vrijeme vježbanja i prilikom aktivnosti na otvorenom.

Ovi znakovi mogu ukazivati da možda općenito ne pijete dovoljno vode:

  • suha koža, pojava prištića
  • bolovi u zglobovima
  • smanjenje mišićne mase
  • dulje razdoblje preboljevanja bolesti

Naravno, ako primijetite da vam je urin tamnožute boje, to znači da ne pijete dovoljno vode.  Sjetite se toga nakon izlaska iz toaleta!