Nazovite nas: +385 1 6542 855
Kvalitetan san samo je korak daleko!

Kvalitetan san samo je korak daleko!

Većini ljudi poznato je kako moraju održavati pravilnu ishranu i baviti se sportskim aktivnostima kako bi bili zdravi, no što je sa spavanjem? U prosjeku provodimo gotovo 1/3 našeg života spavajući i jasno je kako je upravo san jedan od ključnih stavki zdravog života. Ipak, nerijetko se suočavamo s nedostatkom sna bilo da se borimo s nesanicom ili jednostavno ignoriramo stvarnu potrebu našeg tijela za odmorom. No znate li da san možete unaprijediti, a vi postati bolji spavači?

Ako se budite umornima i neispavanima, velika je vjerojatnost da niste svom tijelu priuštili dovoljno odmora. Znanstveno je dokazano kako sedam sati sna svake večeri rezultira zdravijim i kvalitetnijim životom, pa čak i produljuje životni vijek. Sve manje od sedam sati može prouzrokovati pretilost, srčane bolesti, depresiju i oslabljeni imunitet. No što učiniti kad se ni nakon tih idealnih sedam sati ne osjećate odmornima?

Stručnjaci često povezuju kvalitetu sna s načinom ishrane i tjelesnom aktivnošću. Naime, zdrava i prilagođena prehrana koja obiluje vitaminima, mineralima te kvalitetnim ugljikohidratima i proteinima te primjerena rekreacija potaknut će rad metabolizma i lučenje hormona koji potiču apetit i sreću. Ključni su hormoni grelin i leptin koji stimuliraju apetit i reguliraju ga, a slučajevi poput nedostatka sna i nesanice učinit će njihovo lučenje nestabilnim i vrlo vjerojatno uzrokovati prekomjernu potrebu za nezdravom hranom i u konačnici pretilost.

S druge strane, sportska odnosno rekreacijska aktivnost nužna je u svakom pogledu života, ali posebice spavanja. Ne morate biti profesionalni sportaš da bi vaše tijelo bilo zdravo i san kvalitetan. Dovoljna je traka za istezanje, prostirka za vježbanje i malo dobre volje za brze i efikasne vježbe koje možete raditi u udobnosti vašeg doma, ali i u pauzi za ručak na radnom mjestu. Na taj način potaknut ćete cirkulaciju, ubrzati metabolizam i pokrenuti tijelo, a odlazak na spavanje nikada neće biti lakši.

No kretanje i zdrava prehrana nije jedina premisa kvalitetnog sna. Vrlo je bitno na kakvoj podlozi spavamo jer naša se tijela s godinama mijenjaju, a tako i naše navike. Dobar i kvalitetan madrac te jastuk su ključni, ali odabir istih nekada se čini izrazito teškim. Tijelu, kako bi se u potpunosti opustili i odmorili, potreban je kvalitetan ortopedski jastuk koji će smanjiti pritisak vratne kralježnice i potaknuti cirkulaciju. Kad su u pitanju posljednji trendovi, veliki boom učinili su jastuci od prirodnih materijala, primjerice punjeni prosom ili pirom kao ekološki prihvatljivija alternativa s nizom kvaliteta.

Znanstveno je dokazano kako nedostatak kvalitetnog odmora i sna ostavlja na našem organizmu trajne posljedice, one fizičke ali i psihičke stoga svojoj rutini prije spavanja posvetite posebnu pažnju i ne činite kompromise kad je u pitanju odmor. Kvalitetna prehrana, fizička aktivnost i dobar jastuk učinit će čuda za vaše tijelo.