Nazovite nas: +385 1 6542 855
Najbolja prehrana za mlade mame

Najbolja prehrana za mlade mame

Dolaskom djeteta u obitelji se značajno mijenjaju prioriteti. Jedna sasvim nova i drugačija svakodnevica mladim roditeljima poprilično je veliki izazov, stoga mnogi ovo razdoblje opisuju kao jedno od stresnijih perioda u životu. Toliko toga je potrebno promijeniti i prilagoditi novom članu obitelji, od samog prostora u kojem se živi, pa sve do dosadašnjih navika, no jedna od stavki na koju je također potrebno obratiti veliku pozornost je i sama prehrana novopečenih majki.

Porod je sam po sebi izrazito iscrpljujuće iskustvo te je nakon njega potrebno mnogo vremena za oporavak. Stres koji donosi ova nova i ujedno najvažnija uloga u životu ne ostavlja dovoljno prostora da se mlade majke posvete sebi i svom oporavku. Iako je sva pažnja usmjerena ka potrebama djeteta, da bi njegov napredak i razvoj bio skladan, majke itekako moraju voditi računa o načinu na koji tretiraju sebe. Nedostatna briga o svome zdravlju itekako je upečatljiva u samom jelovniku mladih majki, koje uglavnom konzumiraju svoje obroke ‘u hodu’. Najčešće je riječ o namirnicama koje su pristupačnije i brže za pripremu, ali se ne mogu pohvaliti svojim nutritivnim vrijednostima.

Jelovnik novopečenih majki trebao bi uključivati i nešto posebniji jelovnik koji će pomoći dojiljama da vrate snagu i istovremeno poboljšati sastav njihovog mlijeka.

Namirnice koje bi dojilje trebale konzumirati

 

Bademi: bademi su poznati po tome da su bogati vitaminom E, proteinima i kalcijem. No, pored ovih vrijednosti, također sadrže i esencijalne masti, omega 3 masne kiseline, koje povećavaju samu proizvodnju majčinog mlijeka. Bademe možete koristiti kao zdrave grickalice ili nadopunu svome doručku.

 

Zob: konzumiranje zobi u svim varijantama poprilično je važno za sve dojilje jer ova namirnica ima laktogena svojstva, bogata je vlaknima i pomaže kod anemije što je problem s kojim se mnoge žene suočavaju nakon poroda. Zato je zobena kaša izvrstan način na koji možete započeti svoja jutra!

 

Komorač:  Blagotvorne tvari iz komorača mogu pomoći u sprječavanju grčeva kod dijeteta, a baš kao i bademi, komorač također povećava proizvodnju majčinog mlijeka. Komorač je najbolje jesti svježeg u salatama, a možete ga koristiti i kao napitak.

 

Zeleno lisnato povrće: povrće ima odlična antioksidativna svojstva koja štite tijelo od bolesti i jačaju imunitet, no pored toga, prepuna su vlakna koja potiču rad probavnog sustava. Špinat i blitva odlična su opcija za dojilje.

 

Bijela riba: bijela riba bogata je vitaminima B kompleksa koji su važni za pravilan rad živčanog sustava te sadrže malo kolesterola. Njihov visok udio omega -3 i omega-6 nezasićenih masnih kiselina čini ovu namirnicu itekako važnom za dojilje.