Nazovite nas: +385 1 6542 855
Ne zaboravite na kesten – finu, jesensku namirnicu!

Ne zaboravite na kesten – finu, jesensku namirnicu!

Jeste li već ove sezone konzumirali kesten? Fini jesenski plod čiji mirisi se već tjednima šire ulicama, a uz neizostavne crne prste krije niz tajni. Bogatstvo vitaminom C i maleni udio masti samo su neki od svojstava zbog kojih bi se ovaj plod trebao svakodnevno naći na vašem stolu. Ovo jedinstveno voće je zdrava i izuzetno kvalitetna namirnica koja nije poput ostalog sličnog voća visoko kalorična.

Zbog visokog sadržaja škroba, proteina, vitamina i mineralnih soli, te malog sadržaja masti, kesten predstavlja veoma vrijednu namirnicu u nutritivnom smislu. Kesten nadoknađuje istrošene energetske zalihe u tijelu, osigurava unos visokovrijednih minerala, daje snagu i potrebnu čvrstoću našim mišićima, jača naš obrambeni sustav i djelotvoran je u borbi protiv anemije.

 

Zašto je kesten dobar?

  1. Smiruje – Kesten je bogat mineralima, vitaminima B- kompleksa, kao i vitaminima A i C. Oni se čuvaju prilikom kuhanja, jer plod štiti debela kora. Kesten sadrži kalij, fosfor, kalcij, magnezij, sumpor, klor, željezo i mangan.
  2. Odličan izbor za sportaše – Kesten ima relativno veliku energetsku vrijednost koju duguje visokom udjelu škroba te ga čini odličnim izborom za sportaše kao i za osobe izložene tjelesnim naporima te djecu.
  3. Pun vitamina C – U usporedbi s drugim orašastim plodovima, kesten se razlikuje po tome što ima niži postotak masti, a viši škroba. I to čak duplo više od krumpira koji je poznat po tome da obiluje škrobom. Također, kesten je jedino orašasto voće koje sadrži vitamin C. Baš poput oraha i badema, kesten ne sadrži gluten.
  4. Savršen za trudnice – Kesten je neobično bogat folnom kiselinom, koja se inače nalazi u zelenom lisnatom povrću. Folna kiselina je neophodna za rast ćelija, sintezu DNK i normalan rad nervnog sustava. Unos hrane bogate folnom kiselinom povećava šansu za začećem, a tijekom trudnoće omogućava pravilan razvoj fetusa.
  5. Čuva srce – Kesten je bogat izvor mononezasićenih masti poput oleinske kiseline. Mononezasićene masti štite kardiovaskularni sustav i pomažu u snižavanju visine kolesterola.
  6. Izbacuje vodu iz organizma – Kesten pomaže kod bubrežnih i trbušnih tegoba, a može se koristiti i za izbacivanje viška vode iz organizma. Uz to, djeluje i protuupalno, pa je idealna namirnica za osobe koje pate od artritisa i reume.

Kako konzumirati kestenje?

Kesteni se nerijetko dodaju i salatama te jelima od tjestenine. Osim uživanja uz šlag, pire od kuhanih kestena (zbog konzistencije slične krumpiru) svoju primjenu nalazi i kao punjenje za razna tijesta. Također, upotrebljava se i u pripremi umaka koji se poslužuju uz divljač. Pečeni kesteni se mogu osušiti i samljeti u brašno koje daje bogatu i ukusnu koru pri pripremi kolača i pita.