Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti 7 malih navika koje čuvaju vaš imunitet

7 malih navika koje čuvaju vaš imunitet

Sigurno već znate da redovito vježbanje i zdrava prehrana pomažu u jačanju imunološkog sustava i otpornosti organizma na obolijevanje  od virusa i bakterija. No, postoje i male stvari koje možete činiti na svakodnevnoj bazi kako biste ojačali svoju prirodnu obranu..

27. ožujak 2020.

1.    Čim se probudite, popijte čašu vode

Osiguravanje hidratacije pijenjem dovoljne količine vode svaki dan jednostavan je način ojačavanja imunološkog sustava. Hidratacijom ćete izbjeći suhoću u bitnim dijelovima, kao što su sluznica nosa i kože, te pružiti organizmu jačanje prirodne obrane od patogenih mikroorganizama koji uzrokuju infekcije, a nažalost stalno nas okružuju. Stoga, pripazite na unos vode. Idealno je dan započeti tako da čim ustanete popijete jednu čašu vode.

2.    Dodajte više proteina svom doručku

Proteini pomažu tijelu u izgradnji i obnovi tkiva i najvažniji su dio snažnog imunološkog sustava. Nutricionistička istraživanja pokazala su da su proteini iz visokokvalitetnih izvora, poput primjerice krtog mesa, nužni za dobro zdravlje. Nedovoljan unos proteina može oslabiti sposobnost tijela da proizvodi protutijela i tako se bori protiv infekcija. Dobri izvori proteina za doručak su jaja, sirevi, orašasti plodovi, zobena kaša, mliječni napitci s dodatkom proteina.
Koliko proteina vam je potrebno? Preporučuje se 0,8 grama proteina po kilogramu tjelesne težine dnevno. Bavite li se intenzivno sportom, tada od 1,2 do 1,7 grama po kilogramu. 

3.    Izbjegavajte pasivno pušenje

Liječnici upozoravaju da ne morate biti pušač kako biste negativno djelovali na svoj imunološki sustav. Naime, dovoljno je da udišete dim cigarete u društvu osoba koji su pušači. To ne moraju biti nužno ni vaši prijatelji – zadimljeni kafić u hladnim zimskim mjesecima, koji ne vodi brigu o ventilaciji, prostor je u kojem svakako nećete udisati nešto što pogoduje vašem zdravlju. 
Kronično izlaganje pasivnom pušenju uzrokuje upalne procese i na donjim i na gornjim dišnim putevima i oslabljuje sposobnost imunološkog sustava da proizvodi protutijela kao odgovor na izlaganje bakterijama. To dovodi do smanjenog pročišćavanja bakterija iz pluća i povećanja simptoma astmatskih napadaja, čime možete postati podložniji infekcijama. Stoga, izbjegavajte mjesta na kojima se pretvarate u pasivne pušače.

4.    Perite ruke!

Ruke treba prati svaki put nakon dolaska kući, nakon odlaska na nuždu, prije jela, nakon diranja novca, kontakta sa sirovim mesom i ljuskama od jaja. Iako je to nešto što se uči još u vrtiću i podrazumijeva se, istraživanja su pokazala da zapravo više od 90 posto ljudi ne pere ruke dovoljno dugo nakon odlaska na WC, a neki ih uopće niti ne peru dovoljno često. 

5.    Stavite si dodatnu porciju povrća na tanjur

Svo voće i povrće je dobro za zdravlje i pomaže u obrani od bolesti jer sadrži vrijedne vitamine, minerale i vlakna. A što više boje, više je antioksidansa te vitamina i minerala koji su nužni za zdrav imunološki sustav. Nutricionisti preporučuju njihovo svakodnevno uzimanje u omjeru dvije šalice voća i dvije do tri šalice povrća, no već i jedna dodatna porcija povrća dnevno pozitivno će utjecati na vaše zdravlje.

6.    Uključite alarm za – odlazak na spavanje!

Spavanje je temeljno za snažan, funkcionalan imunološki sustav. Istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Experimental Medicine otkrilo je da dobar san poboljšava učinkovitost tzv. T-stanica, vrste bijelih krvnih stanica koje pomažu u borbi protiv virusa. Dapače, nedovoljno sna negativno utječe na nadbubrežnu žlijezdu, odgovornu za proizvodnju hormona stresa kortizola, adrenalina i noradrenalina, što ima negativan utjecaj na imunitet.
Ako ste jedni od onih koji navečer ostaju budni do kasnih sati, a ujutro se rano bude, pokušajte stvorite zdravu rutinu odlaska u krevet. Izbjegavajte stimulativne aktivnosti kao što su tjelovježba ili gledanje u ekran računala, tableta ili mobitela prije spavanja i odlučite da ćete ići na spavanje na vrijeme, koliko vam je potrebno da se dovoljno naspavate (7 – 8 sati), primjerice u 22 sata. U tome će vam najviše pomoći upravo podsjetnik – alarm koji će vas u 21.50 sati podsjetiti da je vrijeme da se spremite za spavanje.

7.    Iskapite čašu soka od đumbira i limuna

Đumbir je bogat antioksidansima i djeluje antibakterijski, dok limun sadrži mnogo vitamina C, antioksidanse te antibakterijska i antivirusna svojstva. Zato svakodnevno pijenje čaše soka od đumbira i limuna može smanjiti upalne procese i osnažiti imunitet. Vrlo mala količina đumbira se samelje ili nareže na komadiće i skuha kao čaj, a kad se ohladi u njega ocijedite limuna po želji te, za zaslađivanje, med koji također pomaže u jačanju imunološkog sustava. 
 

Komentari (0)
Vaše mišljenje nam je važno.

Vaš email neće biti objavljen i koristit će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Nema komentara.
Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka