Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti 7 načina kako lakše usvojiti zdrave navike

7 načina kako lakše usvojiti zdrave navike

Svakodnevno možemo donijeti odluke kojima ćemo poboljšali svoje zdravlje i kvalitetu života. Mnogi bi željeli više vježbati ili zdravije se hraniti. Svi već otprilike znamo kojim putem moramo ići za dobrobit svog mentalnog i tjelesnog zdravlja, međutim nije uvijek lako držati se tog puta…

Uzimate li svoje zdravlje zdravo za gotovo? Čekate li da počnete osjećati posljedice svojih loših navika, već ste ih počeli osjećati… ili razmišljate unaprijed? U svakom slučaju, donosimo vam sedam načina koji će vam olakšati put do uvođenja zdravih promjena u život. Pritom je bitno da otpočetka imate ispravan stav: ne radite nešto samo privremeno, već trajno mijenjajte navike. Zbog sebe, svog zdravlja i općeg boljeg psihičkog i fizičkog osjećaja.

1. Postavite si cilj

Imati na umu samo misao da “trebate se više kretati i zdravije hraniti jer tako treba“, nerijetko neće dovesti daleko. Odredite li konkretan cilj prema kojem želite stići, puno ćete lakše slijediti zacrtano jer cilj je bliže. Cilj mora biti realno ostvariv, u protivnom ćete odustati na pola puta. Kad god trebate donijeti neku odluku koja se tiče tjelovježbe ili prehrane, mislite na svoj cilj i tako ćete lakše ostati na pravom putu. Primjerice, cilj vam je steći više kondicije. Kad budete odlučivali hoćete li do trgovine otići autom ili biciklom, lakše ćete se odlučiti za bicikl imate li uvijek na umu svoj cilj.

2. Počnite s malim stvarima

Krenete li s nečim koliko-toliko jednostavnim, primjerice, izbacite iz svog menija gazirana slatka pića jer vam je cilj smršaviti ili krenete dva puta tjedno u šetnju jer se želite više kretati, lakše ćete nastaviti dalje. Kad svladate prvi, naizgled mali, a tako važan korak, osjećat ćete se uspješno i biti spremni za nove pobjede! Što je sljedeće na redu?

3. Jedno po jedno

Kako biste se lakše koncentrirali na svoje ciljeve i ispunili ih, najbolje je da se koncentrirate na jedan po jedan zadatak, nikako sve odjednom jer će vam se učiniti da ste zagrizli preveliki komad kolača i ne možete ga prožvakati. Na koncu će biti najjednostavnije odustati. S vremenom, kao “nuspojava” vam se može dogoditi ispunjenje drugih ciljeva, no namjerno ispunjavanje nekoliko ciljeva odjednom svakako izbjegavajte. Primjerice, želite smršaviti i smanjili ste unos jednostavnih ugljikohidrata te povećali unos povrća, integralnih žitarica i proteina. Nakon nekog vremena osjećate da imate više energije pa krenete na fat burning u obližnjoj teretani.

4. Zašto to radim?

Što želite promijeniti i zašto je to važno? Primjerice, što će vam donijeti odluka da se zdravije hranite? Razmišljajte kako će vam to pomoći u postizanju i održavanju zdrave tjelesne težine, te će vam dati energije i pomoći vam da se bolje osjećate psihički. Ili, kako će vam pomoći odluka da prestanete gledati televiziju svaki dan do ponoći i odlazite na spavanje svaki dan u 22 sata (a budite se u 6)? Sjetite se da je kvalitetan san temelj zdravlja, te da ćete se na taj način drugi dan osjećati odmornije i imati više energije. Iako znate odgovore, dobro je postaviti si pitanja i još jednom utvrditi odgovore, kako biste ih zapamtili i lakše se motivirali. Primjerice, ako ste odlučili da ćete smanjiti unos masne i slane hrane, a niste si postavili pitanje „Zašto?“, lako biste mogli zaboraviti na tu odluku kad vam se pred nosom nađe vrećica omiljenog čipsa.

5. Osmislite vrijeme

Donijeti zdrave odluke je zapravo jednostavan proces, no usvojiti ih već je kompliciranija misija. U puno slučajeva ljudi ne uspiju ne samo zbog nedostatka motivacije (stoga se treba stalno pitati Zašto i prisjećati dobrobiti), već i zbog nedostatka vremena. A najlakše je odustati i samome sebi reći: Jednostavno nemam vremena, pa ne mogu. Pronađite vremena. To neće nitko napraviti umjesto vas. Dakle, ako vam je dan natrpan i nemate vremena odvojiti sat vremena za pripremu zdrave hrane ili vježbanje, morat ćete, logično negdje oduzeti minute kako biste ih oslobodili za to. Kako, morat ćete osmisliti sami. Neke od ideja kako dobiti na vremenu mogu biti, primjerice: kraći boravak na kavi s prijateljima, odluka da ne glačate nikakvu odjeću osim košulja, raniji odlazak na spavanje i shodno tome ranije buđenje, smanjivanje učestalosti nekih kućanskih poslova poput čišćenja te općenito odbacivanje nekih svakodnevnih radnji ili navika (primjerice: Odsad ću glačati isključivo košulje ili Stan ću usisavati samo jednom tjedno). Naravno, možete reći prijateljici ili članu obitelji što biste voljeli, ali ne uspijevate pronaći vremena te što bi oni napravili na našem mjestu. Možda vam predlože neka odlična rješenja kojih se vi uopće niste sjetili.

6. Bilježite!

Ako zapišete svoj cilj, idealno u svoj rokovnik/bilješke u papirnatom ili digitalnom izdanju, lakše ćete se držati zacrtanog. Možete napraviti i tablicu - primjerice, na kraju svakog dana bilježite smajlića ili mrguda, ovisno jeste li se uspjeli držati svoje odluke. Kad cijeli tjedan ucrtate smajliće, ojačat ćete motivaciju.

Možda želite svoje odluke podijeliti s osobama za koje znate da im je stalo do vas i žele vas podržati u tome, a vi ih ne želite razočarati? Možete, ali ako ne uspijete u svojim ciljevima, još ćete se lošije osjećati. Na koncu, osoba kojoj je najviše stalo da usvojite zdrave navike i koja će vam dati najveću podršku da ih se držite ste na prvom mjestu - vi sami! 

7. Nagradite se

Primjerice, kao što ste htjeli, izbacili ste iz prehrane slatkiše i u tome uspijevate već dva tjedna? Odlično, sad se nagradite s nečim što volite, a ne možete si priuštiti uvijek. Primjerice, kupite si novu hit knjigu omiljenog pisca, otputujte za vikend na more… Pa nastavite hrabro dalje. Pri svemu, nikad ne zaboravite da ne želite privremene zdrave promjene već želite trajno mijenjati životne navike jer je to najveći ulog u zdravlje, a kvaliteta života kroz usvajanje trajnih zdravih navika najveća je nagrada koju možete dati svojem tijelu i umu.

Sretno!

Komentari (0)
Vaše mišljenje nam je važno.

Vaš email neće biti objavljen i koristit će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Nema komentara.
Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka