Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti Dolaze vrućine – postupajte oprezno!

Dolaze vrućine – postupajte oprezno!

Izlaganje velikim vrućinama iscrpljuje organizam i može imati štetne posljedice na zdravlje svake osobe ukoliko je neoprezna. Saznajte kako postupati prilikom vrućina te koje su moguće posljedice i kako postupiti u slučaju razvijanja nekih od simptoma.

Kod vrućih ljetnih dana najproblematičnije može biti ne pijenje dovoljno tekućine odnosno dehidracija i pregrijavanje, koje povećava već postojeće probleme sa srcem ili disanjem, a u najvećem riziku su djeca do 4 godine starosti, trudnice, starije osobe (posebno iznad 75 godina), osobe s kroničnim bolestima (posebice srca i dišnog sustava), osobe s mentalnim problemima, alkoholičari te osobe koje su izrazito fizički aktivne (sportaši ili građevinski radnici). Međutim, neopreznim postupanjem vrućina može biti štetna za bilo koga.

Reguliranje optimalne tjelesne temperature tijekom ljetnih vrućina ostvaruje se cirkuliranjem krvi i znojenjem. Radi što učinkovitijeg znojenja, protok krvi kroz kožu se povećava  uz pomoć ubrzanja srčane akcije. Zbog toga su za optimalnu termoregulaciju najvažniji zdravi kardiovaskularni sustav i uzimanje dovoljnih količina tekućine i soli.

DRŽITE SE OVIH SAVJETA

Povećajte unos tekućine, idealno vode, bez obzira na stupanj fizičke aktivnosti, kako biste ostali hidratizirani. Pijte rashlađene, međutim ne i jako hladne napitke. Izbjegavajte pića koja sadrže kofein, alkohol ili mnogo šećera jer će ona samo ubrzati gubitak tekućine iz organizma.

Jedite manje porcije tijekom dana i date prednost osvježavajućoj, laganoj hrani bogatoj vodom kao što su krastavci, salate, povrće i voće.

Budite što više u hladu!

Nosite svjetlu odjeću od laganih, prozračnih i prirodnih materijala poput pamuka ili lana.

Ne izlazite bez šešira širokog oboda ili kape protiv sunca te sunčanih naočala. Ako ne volite šešire i kape, možete iskoristiti i svoj zgodan kišobran kao modni dodatak u službi suncobrana. Izlaganje visokim temperaturama i ostavljanje pritom glave direktno izložene suncu može uzrokovati sunčanicu.

Čak i ako hodate svega pet minuta usred sunčanog ljetnog dana, nezaštićeni možete izgorjeti. Stoga redovito koristite kreme sa zaštitnim faktorom od štetnog UV zračenja, a posebno pripazite na djecu. Svakako izbjegavajte boravak na suncu u razdoblju između 10 i 17 sati. To je posebno važno za djecu, trudnice, starije osobe, srčane bolesnike i dijabetičare.

Rashladite tijelo tuširanjem u mlakoj vodi ili mokrim ručnicima. Ako možete, rashladite se u bazenima ili u moru. Pritom ne zaboravite na UV zaštitu.

Vanjske aktivnosti planirajte za što ranije jutarnje ili večernje sate, kad nije toliko vruće. Izbjegavajte naporan fizički rad. Skratite vrijeme koje provodite vani u fizičkoj aktivnosti, poput jogginga. Nastojte usporiti ritam života i izbjegavajte kretanje vani u doba dana kad su temperature najviše, između 10 i 17 sati.

Kad izlazite van, uvijek sa sobom ponesite vodu.

Planirajte aktivnosti u zatvorenim prostorima, kao što je primjerice posjet muzeju.

Nikad ne ostavljajte djecu ili životinje u parkiranom vozilu, niti na kratko, jer posljedice mogu biti kobne.

Pokušajte rashladiti prostor u kojem živite. Ako nemate klimu, svakako danju zatvarajte prozore i spuštajte zastore/rolete kako bi vrućina što manje ulazila, naročito na prozorima okrenutima na istok i zapad. Boravite po mogućnosti u najhladnijoj prostoriji vašeg doma. Koristite minimalno električnih uređaja, a pećnicu, naravno, privremeno zaboravite.

Noću i u ranim jutarnjim satima, kad je hladnije, otvarajte širom sve prozore i rashlađujte prostorije. Bilo bi dobro da temperatura danju u vašem domu ne prelazi 32°C, a noću 24°C, posebno ako u domu imate djecu, osobe starije od 60 godina ili osobe s kroničnim zdravstvenim problemima.

Posjetite ili nazovite jednom dnevno starijeg člana vaše obitelji koji živi sam kako biste provjerili kako je.

Stara osoba prilikom izlaska uvijek uz sebe treba imati osobnu iskaznicu ili osobne podatke i adresu te broj telefona osobe koju su može nazvati u slučaju potrebe.

 

Posljedice izloženosti vrlo visokim temperaturama mogu uključivati: toplinske grčeve, toplinsku iscrpljenost, sunčanicu i toplinski udar.

Dakle, ukoliko vi ili osoba uz vas osjeća slabost, izrazitu žeđ, glavobolju ili vrtoglavicu, otiđite što prije u hladniji prostor zaštićen od sunca kako biste se rashladili, odmorite se i pijte puno tekućine. Tijelo hladite mlakom vodom te svakako ako je potrebno, potražite liječničku pomoć.

 

Komentari (0)
Vaše mišljenje nam je važno.

Vaš email neće biti objavljen i koristit će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Nema komentara.
Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka