Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti I vi možete – vježbati kod kuće!

I vi možete- vježbati kod kuće!

Mnogi odmah negoduju već pri samoj pomisli na vježbanje kod kuće i smatraju da to nije za njih, no u vrijeme kad nemate drugu opciju mogli biste ponovno preispitati tu mogućnost. Razmislite, ideja vježbanja u komforu vlastitog doma, zapravo može biti odlična stvar!

 

10. prosinac 2020.

Zatvaranjem fitnesss centara i sportskih objekata zbog pandemije ili odlaskom u samoizolaciju život se preokrenuo onima koji su redovito odlazili na vježbanje i održavali dobru formu, a onima koji su se toga taman htjeli prihvatiti biti fit sada se čini nemogućim zadatkom. Međutim, vrijeme je da se snađemo – vježbajući u svom domu.

Dobre strane vježbanja kod kuće su da možete birati vježbe koje odgovaraju baš vama, ne morate se zamarati što imate obučeno i kako izgledate, kao niti da ćete se osramotiti.  U čemu je onda problem? Najveći izazov kod vježbanja kod kuće može predstavljati pronalazak pravog vremena ili mjesta, kao i samomotivacije.  

Kako se motivirati? 

Najlakše je požaliti se kako više ne možete vježbati jer je sve zatvoreno, a niste tip osobe koja bi vježbala kod kuće. No, je li to zaista poželjni scenarij za vas i vaše zdravlje? Želite li zaista dozvoliti da se istopi sav trud koji ste dosad uložili u vježbanje? Razmišljajte o tome kako ćete se dobro osjećati u vlastitom tijelu budete li redovito vježbali i kod kuće. Budite sam svoj trener koji će si reći: „Hajde, još pet ponavljanja, možeš ti to!“. 

Kako početi?

Za kućne treninge imate mnogo mogućnosti. Jedna su online treninzi uživo koje provodi vaš trener/ica iz udobnosti svog doma ili fitness centra u točno određeno vrijeme, primjerice putem grupa na Facebooku ili neke druge aplikacije. Odlični su jer omogućavaju vaše povratne informacije putem komentara ili chata, koje trener može vidjeti, a motivirajuće jer znate da vam se trener obraća u stvarnom vremenu i u tome ste zajedno. Ujedno vam broji ponavljanja pa ste uvijek usmjereni na vježbe. Ujedno imate nekog kome se možete požaliti ili mu postaviti pitanje.
Druga mogućnost je vježbanje uz upute/slike na web stranicama, mobilnim aplikacijama za vježbanje ili uz video treninge, primjerice na CD-u ili Youtubeu. Danas postoji mnoštvo besplatnih vrhunskih video tutorijala za vježbanje, a ako vam strani jezik nije prepreka možete pronaći svog omiljenog trenera i s drugog govornog područja. Na ovaj način nećete imati mogućnost za dvosmjernu komunikaciju, ali moći ćete vježbati koliko i kad želite.  
Treća mogućnost je vježbati bez ikakvih uputa ili videa. Oni koji su već toliko puta vježbali, već imaju sve vježbe u glavi. Takvo vježbanje može isto biti vrlo učinkovito, ako ste dovoljno sabrani i znate što radite. 

Odaberite najbolje vježbe za sebe

Želite li poboljšati pokretljivost, potaknuti metabolizam, izgraditi mišiće ili očuvati postojeće jer vas sustižu godine? Razmislite zašto želite vježbati i koji su vam ciljevi pa u skladu s time odaberite vaše treninge (kardio vježbe, vježba snage, HIIT vježbe (intervalni trening visokog intenziteta), vježbe za ravnotežu, jogu, pilates ili kombinacije). Za vježbanje možete koristiti sprave za vježbanje ili opremu kao što su bučice, traka za vježbanje, zvono i slično, a može vam biti dovoljna i samo prostirka.  

Zapamtite da niti jedna vrsta treninga nije nepotrebna ili pogrešna – bilo kakvo vježbanje je korisno i svakim, baš svakim treningom činite dobro za svoje zdravlje. Isto tako, ako želite vježbati tri puta tjedno po sat vremena ali ne pronalazite vremena, možda bi vam više odgovaralo da za vježbanje odvojite 20 minuta svakodnevno?  Svaki trening treba započeti zagrijavanjem, a završiti vježbama istezanja. Početnici vježbači trebaju treninge kod kuće započeti polako i postepeno povećavati vrijeme i intenzitet, te uvijek osluškivati svoje tijelo. 

Pronađite najbolje mjesto za vježbanje

Razmislite gdje kod kuće možete vježbati. To može biti prostor ispred računala u vašem radnom kutku ili sobi, najveći dio vašeg doma – dnevna soba, u kojoj možete postaviti laptop na stolić za kavu, ali i spavaća soba ukoliko je dovoljno prostrana, u koju možete ponijeti laptop ili tablet na kojem ćete puštati vježbe. Prilikom odabira mjesta važno je da to mjesto u tom trenutku bude dostupno i da vas nitko ne ometa prilikom vježbanja. 

Vrijeme za vježbanje je odlučujuće

Stoga je još važnije odrediti prikladno vrijeme. Vrijeme u kojem vas neće ometati ukućani, kućni ljubimci ili sama pomisao na kućanske ili poslovne obveze. Ako radite od doma, najbolje je da isplanirate vježbanje ili nakon posla ili prije posla, primjerice od 7 do 8 sati ujutro. Jutarnje vježbanje je općenito odlična praksa – ujutro odradite trening i mirni ste tijekom dana. 

Ako imate djecu, vježbajte dok su manja djeca u školi ili dok, veća djeca, obavljaju školske obveze u svojoj sobi. Imate li psa, vježbajte nakon što se ga izveli u šetnju, kako vam ne bi dosađivao. Ukoliko imate štene, u vrijeme vježbanja dajte mu žvakalicu za pse kako ne bi skakao po vama. Isto tako, važno je da se u vrijeme koje ste si odredili za vježbanje ne javljate na telefonske pozive i ne obazirete na poruke koje vam stižu na mobilni telefon, jer ćete u protivnom biti stalno prekidani.

Ništa bez plana vježbanja!

Da bi vježbanje kod kuće uspjelo i postalo redovito, najbolje je da napraviti plan vježbanja – koje dane, kada i koliko i  o tome razmišljate kao o vježbanju u fitness centru. Svakako obavijestite ukućane i zamolite ih da vas u to vrijeme ne ometaju. Neka zamisle da ste otišli u fitness centar i nema vas kod kuće. Jasno, to će im biti prilično teško, pa je idealno vježbati u zasebnoj prostoriji ili u vrijeme kad je što manje ljudi u kući. Naravno, raspored je moguće povremeno pomaknuti shodno nenadanim događajima, no pokušajte da to bude što rjeđe.

Napokon, gledate li na vježbanje kao na aktivnost koju ćete raditi samo određeno razdoblje ili kao na nešto što treba uvijek biti sastavni dio vašeg života? Integrirati vježbanje u svoje svakodnevne aktivnosti, baš kao što su spavanje ili jedenje, bez obzira na situaciju i nemogućnost odlaska u fitness centar, važna je životna navika koja će vam trajno poboljšati ne samo zdravlje već i opće blagostanje. 
 

Komentari (1)
Vaše mišljenje nam je važno.

Vaš email neće biti objavljen i koristit će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Drugi su komentirali…
Katarina Salopek 13. prosinac 2020.
Bas mi se svida nacin na koji je sve tako lijepo objasnjeno...eh da sad se jos samo treba motivirati...sto meni osobno i nije neki problem. Volim vjezbati...setati..voziti bicikl, plivati a plank je kao stvoren za mene. Pozzzz...divni ste! 🙂👋💫
Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel
Midas pixel