Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti Kako izbaciti iz svog života šećer?

Kako izbaciti iz svog života šećer?

Žudite li za slatkim nakon svakog ručka ili skoro svakog obroka? Posežete li za slatkim kad ste u stresu ili se osjećate umorno? Obožavate slatko i ne možete mu odoljeti? Onda je ovaj tekst upravo za vas!

20. svibanj 2020.

Oni koji nemaju želju sa slatkim ne mogu razumjeti vašu „ovisnost“ o šećeru. Ali vi dobro znate da imate problem koji kao da je izvan vaše moći i želite si pomoći. Taj dan još nije došao, a da bi došao, pomoći će vam ovaj tekst o odvikavanju od šećerne ovisnosti.

OPASNOSTI ŠEĆERA

Neki ljudi u svoje tijelo putem hrane unose čak i po 20 žličica šećera dnevno, a djeca i po 30, dok je maksimalna preporučena količina 5 žličica za žene, 9 za muškarce te 4 za djecu. To je zastrašujuće kad se u obzir uzme da bijeli šećer nema nikakve poželjne hranjive vrijednosti i još izaziva hiperglikemiju (naglo podizanje razine glukoze u krvi). Zato organizam pojačano luči inzulin (hormon gušterače koji regulira razinu glukoze u krvi). Dva do tri sata nakon što ste pojeli slatko, zbog veće količine inzulina u krvi može uslijediti hipoglikemija – stanje preniske razine glukoze u krvi. Dok nagli porast glukoze stvara osjećaj energije i euforije, nagli pad uzrokuje umor, slabost, potištenost i glad. Tako nastaje začarani krug, uslijed čega se povećava žudnja za namirnicama koje sadrže šećer.

Šećer je povezan s povećanim rizikom od brojnih medicinskih stanja, kao što su pretilost, dijabetes, depresija, srčane bolesti itd. Stoga, jedete li puno šećera, znajte da vrijedi smanjiti njegov unos ili ga se, dapače, potpuno odreći. Život bez šećera zapravo postaje slađi jer, kad vam se organizam odvikne od njega i prestanite ga konzumirati imat ćete više energije, jasnije ćete razmišljati, bolje spavati, poboljšati ten, smanjiti tjelesne masnoće (posebno one oko struka) i osjećati se sretnije, ljepše i bolje.

NAPRAVITE PLAN

Donijeli ste odluku. Sad označite na kalendaru razdoblje u kojem ćete se odreći šećera, idealno 30 dana. Da bi se tijelo službeno oprostilo od šećera treba 21 dan. Da biste osjetili prave pozitivne posljedice treba vam sveukupno još nekoliko dana, dakle, došli smo do broja 30. A nakon toga? Budite dovoljno mudri da se nikad više ne vratite na staro stanje!

DRŽITE SE OVIH SMJERNICA

Jedite više proteina i masti
Temeljeno pravilo za reduciranje unosa šećera je – ne budite gladni i jedite redovito zdrave obroke. Tako ćete spriječiti pad razine glukoze u krvi i posezanje za hranom bogatom šećerom, koje vas u tom trenutku jednostavno mami. Uvedite u vaše obroke više proteina i zdravih masnoća, jer one osiguravaju dugotrajniji i stabilniji izvor energije. To su krto meso, riba, jaja, mahunarke, orašasti plodovi… Nutricionisti ističu da povećan unos takve hrane osigurava dulju sitost i smanjuje želju za nezdravom hranom. Jedno istraživanje pokazalo je da povećanje udjela proteina u prehrani za 25 posto smanjuje žudnju za nezdravom hranom za čak 60 posto.

Jedite zdravi doručak
Zdravi doručak, koji uključuje i proteine i masnoće, zasitit će vas dugotrajno i već vam je spasio pola dana jer je velika šansa da prijepodne nećete osjetiti potrebu za slatkim. Primjer: svježi sir, pečena jaja i kikiriki pasta bez šećera.

Obratite pažnju na unos minerala
Neravnoteža minerala kao što su kalcij, cink, magnezij i krom u organizmu može izazvati kaos. Ti minerali su naime uključeni u nizu procesa u tijelu, uključujući i regulaciju hormona i enzima koji kontroliraju način na koji razmišljate, krećete se i osjećate. Kikiriki, bademi, banane, zeleno lisnato povrće primjer su namirnica bogatih tim mineralima.

Jedite fermentiranu i kiselu hranu
Fermentirana hrana i hrana bogata probioticima, kao što su tempeh, jogurt ili kefir (naravno, nezaslađeni) pogodovat će zdravlju vaših crijeva. Kiseli kupus, limun, grejp i slična kisela i gorka hrana također pomaže u smanjenju žudnje za slatkim. Dodajte malo iscijeđenog limuna u čašu vode koju ćete popiti i već ste si pomogli.

Ne držite šećer i slatke stvari u svom domu
Ovo je jednostavan savjet, ali vrlo efikasan. Neka u vašim kuhinjskim ladicama (a niti jednoj ladici u domu) nema bijelog šećera, čokoladnih namaza, marmelada, čokolada, keksa itd. Iz hladnjaka izbacite slatka pića. Uklonite i sladoled iz škrinje. Ne kupujte takve stvari niti pod izlikom „da se nađe u slučaju da vam netko dođe u goste“. Kad izbacite sav šećer i slatke namirnice iz svoje kuhinje, nećete imati što konzumirati kad ste doma.

Pripazite na skrivene šećere
Pripazite na šećere koji se na pakovanjima kriju pod natpisima: fruktozno-glukozni sirup, maltoza, dekstroza, rižin sirup, karamela, melasa itd. Šećeri se često kriju i u gotovim kupovnim umacima, pa im recite NE. Budite oprezni i sa „zdravim verzijama“ procesuiranih grickalica, poput proteinskih pločica ili pločica s voćem i žitaricama. Umjesto toga grickajte orašaste plodove ili sirovo voće. Evo još nekoliko ideja za grickalice i međuobroke: tvrdokuhano jaje, grčki jogurt s cimetom i voćem, avokado, zobena kaša s voćem i orašastim plodovima, štapići od mrkve.

Umjesto zaslađenih napitaka možete piti primjerice vodu aromatiziranu limunom i listićima mente ili čajeve. Protiv žudnje za slatkim pomoći će vam čajevi s cimetom, đumbirom, komoračem, stolisnikom i mentom.

Izbjegavajte umjetne zaslađivače
Iako vam se korištenje umjetnih zaslađivača može učiniti prikladnim kad nastojte izbaciti iz svog života šećer, oprez! Umjetni zaslađivači, osim što su neki povezani s kancerogenim svojstvima, mogu zapravo pojačati želju za šećerom. Radije posegnite za prirodnim zaslađivačima, poput stevije.

Skrenite si pažnju
Kad vas uhvati želja za slatkim, brzo krenite raditi nešto što će vam skrenuti pažnju. To može biti bilo što! Evo nekoliko ideja: pogledajte najdražu seriju, slažite puzzle, popijte vode, napravite 30 trbušnjaka, otiđite u 15-minutnu (ili dulju) šetnju… Budite oprezniji navečer, kad se obično povećava žudnja za slatkim.

Reducirajte stres
Stres različito utječe na ljude kad je u pitanju glad ili žudnja za određenom hranom. No, činjenica je da povećana razina hormona stresa kortizola šteti zdravlju. Ako ste tip osobe koja najviše žudi za slatkim kad je pod stresom, imajte to na umu i poduzmite sve što možete kako biste smanjili količinu stresnih situacija u svojem životu. Zapamtite da vam jedenje slatkog neće pomoći da se osjećate bolje. Pronađite druge načine opuštanja, kao što su joga, meditacija, šetnja u prirodi, tjelovježba…

Više spavajte
Posljedica nedostatka sna, osim niza negativnih utjecaja na zdravlje, je i još više posezanja za nezdravom hranom i nezdravim slasticama. Zato, potrudite se imati svojih 7-8 sati sna.

Pijte više vode
Osiguravanje hidratacije pomoći će vam da se sveukupno bolje osjećate.

Vježbajte
Tjelovježba je zdrava i korisna. Povećat će vam razinu energije i reducirati stres, što će vam pomoći da prevladate simptome odvikavanja od šećera kao što su slabost, niska razina energije i želja za slatkim kad ste pod stresom.

Sretno!

Komentari (0)
Vaše mišljenje nam je važno.

Vaš email neće biti objavljen i koristit će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Nema komentara.
Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka