Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti Mogući razlozi zašto se budite noću

Mogući razlozi zašto se budite noću

Ako se noću često probudite, nećete se kvalitetno naspavati, a osim umora, nećete biti ni najbolja verzija sebe danju. Zato je dobro provjeriti zašto se to događa i poduzeti sve što je potrebno kako biste si omogućili miran san.

21. studeni 2021.

Ponekad nas usred noći može probuditi ružan san. No, takve situacije ne događaju se često. Ako se svake noći budite najmanje jednom, provjerite ne leži li razlog tome u nečem od sljedećeg:

Ovisni ste o kofeinu?

Ako mislite da nije dobro piti šalicu kave u večernjim satima, u krivu ste – nije dobro popiti šalicu kave niti u jedno vrijeme koje uključuje razdoblje od 10 sati prije odlaska na spavanje! Kofein ima najjače djelovanje sat vremena nakon konzumacije, nakon čega se koncentracija kofeina smanjuje za 50 posto svakih tek četiri do šest sati. Što znači da ako popijete kavu šest sati prije spavanja, kad legnete u krevet u vama će još biti kofeina zbog kojeg teže zaspimo, a moguće se i budimo noću.

Rješenje? Pripazite što i kad pijete ili jedete. Pritom ne mislimo samo na kavu, već i na colu, čokoladu i bilo koje proizvode koji sadrže kofein.

Gledate u mobitel prije spavanja?

Mobiteli, tableti i TV ekrani emitiraju plavo svjetlo. Taj svjetlosni spektar može biti koristan danju jer potiče budnost, no, iako su na to upozorila znanstvene istraživanja, logično je da i sami zaključite da noću ono ometa san.

Iako vam se čini da vas kasnovečernje tipkanje poruka na mobitelu, igranje igrica ili surfanje internetom uspavljuje, činjenica je da plava svjetlost koju emitira ta tehnologija može omesti proizvodnju hormona za spavanje melatonina te omesti vaš ciklus sna ili sposobnost da cijelu noć spavate bez buđenja.

Rješenje? Najmanje dva sata prije spavanja, ako je ikako moguće, isključite tehnologiju odnosno zvuk poruka na mobitelu i ne gledajte u ekrane. Mobitel držite što dalje od kreveta i noću ga držite okrenutog ekranom prema dolje.

Pijete li previše vode navečer?

Hidratacija organizma je važna i nikad niste čuli za preporuku da treba piti manje vode, ali ako pijete puno vode prije spavanja, stručnjaci za poremećaje spavanja savjetovat će vam da smanjite količinu vode u večernjim satima. Razlog je jednostavan: pun mjehur mogao bi vas buditi i tjerati vas na odlazak na WC.

Rješenje? Pokušajte većinu tekućine koju unosite svakodnevno u organizam piti tijekom dana, a minimizirati pijenje prije spavanja, čak i ako se radi o čajevima koji po svom biljnom sastavu olakšavaju spavanje, poput valerijane, matičnjaka, lavande i sl. Tekućina je tekućina, a krcat mjehur koji je već prešao granicu izdržljivosti pokucat će vam na vrata i kad najčvršće spavate.

Imate neprikladan jastuk?

Dobar jastuk izrazito je važan za udobnost spavanja, položaj vrata i cjelokupno iskustvo spavanja. Ukoliko se budite noću, moguće je da vam jednostavno nije ugodno jer ne pronalazite prikladan položaj glave/vrata, jastuk vam je pretvrd/premekan ili vam ne odgovara njegov sastav.

Rješenje? Isprobajte nekoliko različitih jastuka i uložite u onaj koji vam najbolje odgovara. Kvalitetan jastuk koji odgovara vašim potrebama nije luksuz, već dobro djelo koje činite sebi kroz dugo vremensko razdoblje – svake noći tijekom 8-satnog odmora!

Nikotinska groznica?

Slično kao kofein, i nikotin je stimulans koji može djelovati na vas tako da se budite usred noći.

Rješenje? Iako rješenje praktički vrišti po kutijama cigareta, upozoravajući na štetnost pušenja za zdravlje, čime indirektno daje prijedlog da ga se okanite, preporuka okorjelim pušačima je da pušenje obave tijekom dana, a što manje u večernjim satima. Vrijedi pokušati! Nećemo vam reći da je to odmah možda dobra ideja kako smanjiti učestalost te nezdrave navike te bi postepeno mogla dovesti do pozitivnih pomaka, jer to slutite i sami.

Prekasno večerate?

Kasna večera tu i tamo je u redu, no ako svaku večer jedete tik pred spavanje jer „ne možete gladni zaspati“ zapravo si činite magareću uslugu. Obilni obroci pred spavanje, upozoravaju stručnjaci, opterećuju probavni sustav i onemogućuju kvalitetan odmor.

Rješenje? Ne jedite barem dva-tri sata prije odlaska na spavanje. Nije svejedno ni što navečer jedete. Izbjegavajte jako začinjenu hranu, nezdrave masnoće ili previše proteina.

Alkohol teče vašim venama?

Dodajte na popis „Ne prije spavanja“ i alkohol. Iako on isprva može učiniti da se osjećate omamljeno, odnosno, da vam se spava, njegova ruka „osvete“ mogla bi vas probuditi usred noći bez ikakvog razloga, baš kad ste u čvrstom, obnavljajućem snu!

Rješenje: Nekoliko sati prije spavanja mislite samo na vodu, sok ili čajeve (ali, dakle, u manjim količinama!) i izbacite alkoholna pića. A tijekom dana, limit treba biti jedan do maksimalno dva alkoholna pića, a može i bez toga.

Neprikladni uvjeti u spavaćoj sobi?

Osim plave svjetlosti i neugodnog jastuka, možda vam ne odgovara sobna temperatura? Je li vaša spavaća soba noću tiha, mračna i idealne temperature.

Rješenje? Idealno za spavanje za većinu ljudi je da sobna temperatura bude između 16 i 20 stupnjeva. Ako vam je postizanje takve temperature nemoguća misija ili jednostavno ne želite takve temperature, provjerite je li vam deka s kojom se pokrivate dovoljno lagana ili topla za vaše temperaturne uvjete, odnosno, da vam nije ni prehladno niti prevruće. Tu je i psihološki faktor, pa je savjet da vam spavaća soba, ako je moguće, bude samo mjesto za spavanje, ne i za jedenje, čitanje, gledanje TV-a, rad na računalu i sl.

Patite od apneje?

Problem noćnih buđenja može biti i nedijagnosticirana apneja. Možda vas budi vlastito hrkanje ili hvatanje zraka, odnosno poremećaj disanja? Poremećaji disanja uključuju hrkanje, opstruktivnu apneju, centralnu apneju i hipopneju, a karakterizirani su nedovoljnim disanjem ili prestankom disanja za vrijeme spavanja te čestim buđenjem iz sna. Apneja je ozbiljan poremećaj koji dovodi do prestanka disanja. Osobe koje ne liječe apneju prestaju disati više puta tijekom sna pri čemu mozak, kao i ostatak tijela, ne dobiva dovoljno kisika. To, osim što izaziva buđenja, što može imati i dugotrajne posljedice.

Rješenje? Svakako razmislite o tome, a ukoliko sumnjate, javite se svom liječniku koji će vas uputiti na daljnje pretrage (morat ćete prespavati nekoliko sati ili cijelu noć u bolnici, ali to je mala cijena ukoliko se otkrije ovaj veliki problem) i pomoć. Danas postoje pomagala za disanje koje vam mogu promijeniti, odnosno značajno olakšati život! U pitanju je i zdravlje i kvalitetan san.

 

Komentari (0)
Vaše mišljenje nam je važno.

Vaš email neće biti objavljen i koristit će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Nema komentara.
Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel
Midas pixel