Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti Nitko nije savršen – kako više voljeti sebe?

Nitko nije savršen – kako više voljeti sebe?

Očekujete li od sebe da budete savršeni umjesto da si dozvolite biti samo čovjek? Voljeti sebe ponekad može biti pravi izazov, posebno u trenucima kad ste suočeni sa životnim neuspjesima. Saznajte jednostavne mentalne korake uz pomoć kojih ćete više voljeti sami sebe

12. kolovoz 2020.

Vi ste jedinstveni i na svijetu ne postoji ni jedna druga osoba poput vas. Vi zaslužujete ljubav i to ne samo od osoba koje vas okružuju već i od najvažnije osobe u vašem životu – sebe! Prakticiranje ljubavi prema samome sebi može biti izazovno za mnoge, posebno kad se suočavamo sa teškoćama. Tu se ne radi o egocentričnosti ili narcisoidnosti, već o tome da budete kontaktu sa sobom, svojom dobrobiti i srećom. 

Dali ste sve od sebe na intervjuu, ali niste uspjeli dobiti taj posao? Ne možete podnijeti pogled na svoj šlauf na trbuhu?  Gotovo svi zbog nečega ponekad ne možemo podnositi sami sebe, a često smo posebno samokritični i na taj način si onemogućavamo da volimo sebe. A to je jako bitno!

Ljubav prema sebi je zapravo suosjećajan način odnošenja prema samome sebi koji ne uključuje oštro osuđivanje ili samokažnjavanje svaki put kad u nečemu pogriješite ili netko ispadne bolji od vas. Istraživanja su pokazala da je suosjećajan odnos prema samome sebi povezan s manje anksioznosti i depresije, više optimizma, boljim oporavkom od stresa te većom šansom za usvajanjem zdravih promjena ponašanja kao što su tjelovježba ili prehrana. 

Suosjećajnost prema samome sebi je mnogo učinkovitija od pokušaja da se motivirate putem srama i samokritičnosti. Stid i samokritičnost vode do unutrašnje pobune i odustajanja, dok vam samosuosjećajnost daje nadu i pomaže da vjerujete u postupak promjene na bolje, ističu psiholozi. 

Za više ljubavi i suosjećajnosti prema samome sebi, slijedite ovih 8 koraka:

1. Prepoznajte svoj doživljaj emocionalne uznemirenosti i prihvatite ga

Usvojite pozoran stav u kojem promišljeno obraćate pažnju na svoje unutarnje iskustvo, tako da primjećujete kad se prebacujete u stanje negativnosti. U trenutku kad shvatite da razmišljate negativno ili tjeskobno o sebi, stanite i recite si: „Osjećam se uznemireno“ i pokušajte prihvatiti taj osjećaj.
Donesite svjesnu odluku da prihvaćate taj negativan osjećaj koji se stvorio u vama, jer on je tu u svakom slučaju, umjesto da ga pokušavate odgurnuti. Potražite uzroke negativnih misli u osjećajima (tjeskoba, osjećaj nemoći, tuga, nezadovoljstvo, bijes…) i skenirajte svoje tijelo kako biste otkrili kako se ti osjećaji odražavaju na vašem tijelu. Možda ćete ih osjetiti u grudima, trbuhu, vratu, licu, vilici ili na drugim područjima. 

2. Zamislite što biste osjećali da znate da takav osjećaj proživljavaju osobe koje volite

Zamislite da vaši voljeni osjećaju loše o sebi. Zatim razmislite kako biste se vi osjećali. Možda biste osjetili potrebu da im pomognete ili ih utješite? Sada pokušajte usmjeriti tu suosjećajnost prema sebi. Osjetite li ikakav otpor ili misli tipa „Ne zaslužujem tu suosjećajnost“, prepoznajte to, ali svejedno pokušajte uperiti tu suosjećajnost prema sebi. Zapitajte se zašto bi drugi zaslužili suosjećajnost, a vi ne.

3. Obraćajte se sebi kao svojoj najboljoj prijateljici (prijatelju)

Sad kad ste osvijestili da i vi zaslužujete suosjećajnost, prakticirajte sljedeći mentalni trik: „Ponašajte se prema sebi onako kako se ponašate prema osobama do kojih vam je najviše stalo“. Najbolje je prisjećati se te rečenice svakodnevno, a može vam čak i visjeti na post-itu na ogledalu u kupaonici ili iznad noćnog ormarića. 
Primjerice, kad bi vam se najbolja prijateljica požalila na šlauf na trbuhu, zar ne da biste joj rekli da je svejedno prekrasna? Kad bi vam se sestra požalila da je nesposobna jer nije uspjela dobiti onaj posao, zar ne da biste joj rekli da je dala sve od sebe i drugi put će biti bolje? Kad bi vam se prijateljica požalila da ima prevelik razmak među zubima, zar ne da biste joj rekli da to nije bitno, jer je njezin osmijeh zarazan i bilo bi žalosno da se toga srami? Kad god zapadnete u misli tipa „Čaša je napola prazna, a ja sam bedast(a)“, govorite sebi onako kako biste u toj situaciji govorili osobi do koje vam je najviše stalo u sličnim mislima. 

4. Razgovarajte sa sobom kako biste se ohrabrili

Dakle, možete si reći nešto poput „Nema smisla da se ubijam u pojam“ ili „Svatko ponekad griješi“. Zvuči jednostavno, no kad ste ljuti na sami sebe, često ostatak svijeta kao da ne postoji, a prizivanje ovih jednostavnih misli moglo bi vam pomoći da to osvijestite. Možda si želite odati priznanje za to što ste pokušali, iako niste uspjeli. Možda si želite reći da se fokusirate i na pozitivne strane onoga što ste učinili, a ne samo negativne, kao i da je svaka promjena u ponašanju proces te da treba biti uporan i nastaviti pokušavati.

5. Suprotstavite se negativnoj slici o sebi

Razmislite zašto se loše odnosite prema sebi. Ako ste se ponašali na nezdrav ili neodgovoran način, zapitajte se jesu li određene okolnosti utjecale na vaše ponašanje. Možda ste u prošlosti doživjeli traumu ili ste bili uhvaćeni u stresnoj situaciji. Posvetite se tomu da naučite nešto o sebi iz prošlosti, da se shvatite umjesto da se neprestano kritizirate zbog toga. Drugi načini da se suprotstavite lošoj slici o sebi je da se pitate vidite li situaciju crno-bijelom, jeste li prekritični ili sagledavate situaciju samo iz jedne perspektive. Postoje li drugi, nježniji pogledi na situaciju? Očekujete li od sebe da budete savršeni umjesto da si dozvolite biti samo čovjek?

6. Sjetite se da svi nekad zabrljaju

Možda ste došli u iskušenje da razmišljate kako ste jedinstveno zeznuta osoba, dok su drugi ljudi uglavnom primjeri vrlina? Pogrešno! Sjetite se da se ljudi pred drugima žele pokazati u što boljem svjetlu pa se njihovi profili na društvenim mrežama čine kao idila, a to nisu. Svatko griješi i doživljava neuspjehe. No, pogreške ne poništavaju sva vaša postignuća i uspjehe. Ljudi su bića koja uče i razvijaju se, a ne gotovi proizvodi. Svi smo mi djela u nastajanju!

7. Odlučite što bi bilo potrebno da oprostite sebi

Ako vaše ponašanje šteti vama ili nekoj drugoj osobi, zapitajte se što biste trebali učiniti kako biste si oprostili. Razmislite bi li to bila isprika osobi koju ste povrijedili. Ako ste naštetili sami sebi putem ovisničkog ponašanja, izbjegavanja nečega, uništenja veze ili na neki drugi način, napravite plan za suočavanje sa sličnim situacijama kako biste se mogli početi ponašati drukčije.

8. Budite svoj životni trener

Umjesto da se kažnjavate negativnim mislima, nježno se vodite u pozitivnom smjeru. Možete se pitati što je dovelo do vašeg destruktivnog ponašanja i kakve su posljedice. Recite si da imate druge mogućnosti i da nikad nije prekasno za promjene. Zatim razmislite o konkretnim koracima koje možete odmah poduzeti kako biste se pokrenuli u pozitivnijem smjeru. A ako je netko bio loš prema vama, razmislite što možete napraviti kako biste postavili barijeru koja će spriječiti da se to ponovno dogodi.

Napokon, za ljubav prema sebi važno je i da započnete svaki dan govoreći si nešto pozitivno, ne uspoređujte se s drugima i družite se s ljudima koji vam pružaju podršku i ohrabrenje!
 

Komentari (0)
Vaše mišljenje nam je važno.

Vaš email neće biti objavljen i koristit će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Nema komentara.
Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka