Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti Odlučili ste početi trčati? Evo korisnih savjeta!

Odlučili ste početi trčati? Evo korisnih savjeta!

Lijepi topli dani mnoge su ponukali da potraže rekreaciju na otvorenom. Možda razmišljate o joggingu? Odlično!  Mi ćemo vam olakšati početak i pomoći vam da uspijete kroz mali vodič!

25. svibanj 2020.

Odluka i motivacija

Znate da je trčanje zdrava aktivnost koja donosi niz benefita. Oslobađa nas lošeg raspoloženja, pomaže u održavanju zdrave tjelesne težine, smanjuje rizik od srčanih bolesti i dijabetesa, jača mišiće i kosti, kapacitet pluća itd. Pa, zašto i vi ne biste probali trčati? Slažemo se! Svatko se može odlučiti na to, čak i osobe kojima se nekad takva aktivnost možda činila nezamislivom ili smatraju da baš nisu neki sportski tip.

Nakon što smo pohvalili vašu odluku, prije nego što krenemo dalje moramo vas samo upozoriti da se prije nego što počnete trenirati trebate posavjetovati s liječnikom ukoliko imate neku kroničnu bolest ili ste totalno izvan forme.

Praktični savjeti

Gdje?
Za trčanje vam ne treba članarina u teretani. Trčati možete posvuda. Savjetujemo vam da prije trčanja razmislite gdje biste mogli trčati i isplanirajte kretanje. Preferirajte ravne, travnate površine, a izbjegavajte pretvrde ili premeke površine, poput betona ili pijeska. Slušate li glazbu, neka ne bude preglasna i budite posebno svjesni okoline ukoliko trčite nedaleko prometnica. Trčite li po mraku, izbjegavajte neosvijetljene i mračne puteve.

Oprema
Dobre tenisice, baš za trčanje, su obavezne! Bitne su za udobnost, lakše trčanje i sigurnost. Napomena: one vam ne smiju biti tijesne (preporučuje se uzeti broj veće). Što se tiče odjeće, imajte na umu da ćete se znojiti pa birajte sportske majice od brzosušećih materijala kako biste osigurali suhoću. U koje god godišnje doba da trčite, obucite se tako da vam nije ni hladno, niti pretoplo, već – taman. Ne zaboravite i na šiltericu, sunčane naočale te UV zaštitu suncu izložene kože u sunčanim razdobljima!

Torbica oko struka je važna stvar, a u njoj boca s vodom, mobitel ili pametan sat i slušalice. Postoje i pojasevi za nošenje vode baš za trčanje, kao i pojasevi za trčanje za mobitel. Hlače za trčanje s funkcionalnim džepovima mogu zamijeniti torbicu. Vidite što vam najviše odgovara.

Aplikacija
Mobilna aplikacija za praćenje trčanja ili sportski sat vam mogu biti odlična pomoć za praćenje napretka. Pritom međutim zapamtite da nije bitno doseći što veći broj kilometara. Pravi pokazatelj kvalitete treninga je vaš osjećaj prilikom treninga i uložni trud!

Prehrana
Ne jedite netom prije trčanja! Sat vremena prije trčanja ne pretjerujte s unosom ugljikohidrata kako ne biste doživjeli pad šećera u krvi taman kad vam je potrebna energija. Vaš obrok nakon treninga neka svakako sadrži proteine za obnovu mišića. Pijte vodu prije, za vrijeme i nakon treninga. Hidratacija je izuzetno bitna!
Trening za jačanje Jogging je idealno kombinirati s treninzima za jačanje cijelog tijela, posebno trupa. Tako ćete ostvariti svoje najbolje trkaće sposobnosti.

Prvi put..

Kada trčati?
Najbolje vrijeme za trčanje je odmah ujutro ili navečer. Izbjegavajte trčati u najtoplije doba ljetnog dana.

Kako započeti?
Preporuka je treninge započeti žustrijom 30-minutnom šetnjama. Unutar tih 30 minuta ubacite lagano 5-minutno joggiranje. Naravno, to može biti i minuta ili dvije, koliko možete. Hodajte i trčite naizmjenično. Svaki tjedan dodajte koju minutu više trčanja unutar tih 30 minuta brzog hoda. Trčite tako da se previše ne uspušete, odnosno da možete razgovarati s nekim tijekom te aktivnosti. Postane li trčanje bolno, odmah se zaustavite. Prenapregnuli ste se i riskirate ozljedu.

Koliko trčati?
Što se dužine trčanja tiče, ne preporučuje se u jednom treningu trčati duže od 45 minuta. I 20 minuta trčanja je u redu! To je minimum i odlično ako ste početnik. Inače, idealno je trčati 30 minuta. Učestalost treninga? Prvih nekoliko tjedana trčite svaka dva do tri dana, a tijekom idućih nekoliko tjedana to možete malo podebljati. Vaše tetive, kosti i ligamenti trebaju ojačati i prilagoditi se novoj razini aktivnosti koju ste počeli prakticirati, a za to svakako treba nekoliko tjedana. No, nikako se ne preporučuje trčati više od pet puta tjedno. Dan ili dva odmora važno je za oporavak jednako kao i trening.

Držanje tijela utječe na trčanje!
Držite glavu uspravno, ruke u laktovima idealno su savijene pod pravim kutom. Stopalo se na podlogu spušta prvo jastučićima (dio stopala ispred prstiju), zatim cijelo stopalo i zatim peta. Ne pogrbljujte ramena niti stišćite šake. Opustite lice, vrat i ramena. Time ćete smanjiti izgaranje energije i ostvariti najbolje rezultate.
Važno! Prije treninga obavezno je zagrijavanje, a nakon trčanja uvijek napravite vježbe istezanja. Prilikom trčanja, uvijek osluškujte svoje tijelo i njegove mogućnosti i nemojte se preforsiravati.

Obnova motivacije

Počeli ste… Previše ste se uspuhali? Čini vam se da nemate snage? Gubite volju za trčanjem? Motivacija je bila tu na početku, no kod mnogih se ona malo izgubi u nekom trenutku. Obično nakon prvih pokušaja joggiranja. Normalno je da ćete se možda obeshrabriti i pomisliti kako je to prenaporna aktivnost za vas. Ali, sjetite se da niste u pravu! Svaki početak je težak. Naravno da nećete odmah trčati kao Forest Gump. Trebate polako napredovati i to je u redu. To morate imati na umu ne samo kako biste zadržali pozitivan stav prema trčanju, već i zbog toga da spriječite ozlijede. Preživite li ovu fazu, uspjet ćete i postati jogger ili trkač! To vam je i bio cilj, zar ne?

Stoga se ne zabrinjavajte koliko ste daleko, brzo ili dugo trčali. Već samim time što ste obukli trkaće tenisice, izašli van, pokrenuli rad nogu i pokušavali, učinili ste puno. Recite si bravo! Svaki put će biti sve lakše i bolje. Zamislite samo onaj trenutak kad shvatite da možete bez probleme pretrčati onu naizgled dugačku rutu do nasipa ili susjednog sela i nazad? Osmijeh od uha do uha krasit će vaše lice, a mišići vašu utegnutu stražnjicu. Samo, to ne dolazi preko noći. Budite strpljivi i dajte si vremena! A tu ne mislimo na nekoliko dana već prije nekoliko mjeseci, najmanje dva. A oni su kap u moru u vašem životu… Zašto si ne biste omogućili to vrijeme prilagodbe?

I za kraj...

Kako će završiti vaša trkaća karijera? Trčanje može biti odličan povod za druženje i antistresnu terapiju, prilika da boravite u prirodi, sudjelujete na (humanitarnim) utrkama, testirate vlastite tjelesne rekorde… Sami ćete s vremenom odlučiti kakvo mjesto će ta aktivnost zauzeti u vašem životu. U svakom slučaju, trčanjem postajete dio globalnog pokreta aktivnih životnih stilova, a ta aktivnost može značajno promijeniti vaš život na bolje.

Komentari (0)
Vaše mišljenje nam je važno.

Vaš email neće biti objavljen i koristit će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Nema komentara.
Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka