Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti Simptomi dijabetesa i prevencija bolesti

Simptomi dijabetesa i prevencija bolesti

Dijabetes se često naziva tihim ubojicom jer se simptomi teško prepoznaju. Najbolji način da utvrdite patite li od dijabetesa je da izmjerite šećer u krvi. Ako primijetite da imate velik broj ovih simptoma, svakako se obratite liječniku.

12. studeni 2014.

Klasični simptomi dijabetesa su poliurija (često uriniranje), polidipsija (pojačana žeđ), polifagija (pojačana glad) i gubitak težine. Drugi simptomi koji su obično prisutni kod dijagnoze uključuju: povijest zamućenog vida, svrbež, perifernu neuropatiju, opetovane vaginalne infekcije i zamor. Međutim, mnoge osobe nemaju nikakve simptome tijekom prvih nekoliko godina i dijagnoza im se postavlja na rutinskim pregledima. Kod osoba s dijabetesom mellitus tipa 2 se može rijetko javiti neketotička hiperosmolarna koma (stanje vrlo visoke razine šećera u krvi povezano sa smanjenom razinom svijesti i niskim krvim tlakom). Šećerna bolest tipa 1 obično se razvija naglo pa su i simptomi jače izraženi. Šećerna bolest tipa 2 vrlo često ne izaziva nikakve neuobičajene tegobe jer se razvija vrlo postupno pa prikrivena može trajati godinama. Nekad se otkrije tek kad se razviju komplikacije šećerne bolesti.

Prevencija je ključ u borbi protiv dijabetesa, posebno da se spriječi razvoj bolesti kod osoba koji već imaju određene predispozicije da ga razviju. Ipak, dijabetes tipa 1 ne može biti preveniran. S druge strane, postoji mnogo dokaza da promjene u načinu života, odnosno postizanje zdrave tjelesne težine i umjerena tjelesna aktivnost može pomoći u sprjećavanju razvoja dijabetesa tipa 2. Pretilosti, posebice abdominalna pretilost, povezana je s razvojem dijabetesa tipa 2. Gubitak težine poboljšava otpornost na inzulin i smanjuje hipertenziju, pa se osobe koje su pretile trebaju poticati na postizanje i održavanje zdrave tjelesne težine.

Tjelesna aktivnost je jedan od glavnih stupova u prevenciji dijabetesa. Povećana tjelesna aktivnost je važna u održavanju mršavljenja te je povezana s smanjenjem krvnog tlaka, smanjujem otkucaja srca, povećanjem osjetljivosti na inzulin, poboljšanjem sastav tijela i psihičkim blagostanjem. Također, uravnotežena i hranjiva prehrana bitna je za zdravlje, jer zdrava prehrana smanjuje faktore rizika za kardiovaskularne bolesti. Ono ćemu se ne treba izlagati zasigurno su nikotinski dim i pušenje cigareta, stresne situacije i depresivna stanja te neredovit i neuredan ritam spavanja

Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel