Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti Stres kao glavni uzrok nesanice

Stres kao glavni uzrok nesanice

Nesanica je klinički pojam za ljude koji imaju problema sa spavanjem, poteškoćama u spavanju, preranim buđenjem u jutarnjim satima ili buđenjem s osjećajem umora.

11. ožujak 2020.

Nemogućnost spavanja kada osoba to želi te konstantne noći u kojima se bdije umjesto da se spava, predstavljaju značajan problem za osobu te za normalno funkcioniranje organizma.

Naime, deficit spavanja uzrokuje sporije mentalno funkcioniranje osobe kao i razdražljivost što dodatno potencira stres koji je ionako vodeći uzrok nesanice.

Kako se ne bi vrtili u začaranom krugu, te kako biste pravilno kanalizirali uzroke stresa i riješili ih kako ne bi doveli do nesanice, trebate posvetiti pažnju određenim stvarima.

Progresivno opuštanje mišića

Napetost u vašem tijelu može otežati spavanje. Iako ljudi često ni ne shvate kada su zbog nečega pod stresom, njihova tijela osjećaju stres i kao rezultat su napeta. Stoga, progresivno opuštanje mišića već je dvadeset godina prihvaćeno kao uspješno liječenje nesanice.

Čitanje

Ako se budite noću jer ne možete prestati razmišljati o nečemu što vam stvara stres tokom dana, čitanje će možda biti učinkovita tehnika za vas. Može vam pomoći da očistite svoj um, obradite snažne emocije zbog kojih gubite san te da razmislite i upravljate situacijama koje vam stvaraju stres.

Rad na rješavanju stresa

Ako gubite san zbog anksioznosti, možda ćete se moći opustiti i bolje se naspavati uz promjenu perspektive. Anksioznost, uključujući onu vrstu koja vas drži noću budnima, često je prirodni odgovor na situacije u kojima je potrebno nešto poduzeti. Gledanje situacije kao izazov s kojim se suočavate, a ne kao prijetnju, može vam pomoći da prijeđete iz pasivnog u aktivan način donošenja odluka, a ne da ostanete u tjeskobnom i pasivnom stanju. Promatranje situacije iz različitih kuteva može vam pomoći da vidite mogućnosti koje ste možda propustili. Kognitivno restrukturiranje može vam pomoći da promijenite svoj stav o stresnoj situaciji, a samim time i da nemate problema s nesanicom.

Nemojte se dodatno stresirati oko postojeće nesanice

Kao što je spomenuto, kada gubitak sna postane redovita pojava, samo spavanje može postati stresno. Ako ste došli do ove točke, možete učiniti nekoliko stvari koje uklanjaju stres od nesanice. Prvo, ako imate problema sa spavanjem, možda biste htjeli ustati i napraviti nešto nakon nekoliko minuta, kad ste sigurni da je san daleko. To vam pomaže da se ne opterećujete gledanjem na sat, a može vam pomoći da osjetite da imate kontrolu nad svojim vremenom dok se bavite drugim aktivnostima. Također je dobra ideja da svoju spavaću sobu koristite prvenstveno za spavanje, tako da svoj krevet i spavaću sobu povezujete sa spavanjem, a ne sa stresom. Razmislite o ustajanju i čitanju knjige, obavljanju poslova oko kuće i obavljanju drugih, ne previše stimulativnih, aktivnosti koje mogu pomoći pospješiti san kad za njega budete spremni. Također, izbjegavajte kofein tijekom poslijepodneva i večeri.

Ne suočavajte se sa stresom sami

Mnogi ljudi koji pate od nesanice ne traže pomoć. To se ne preporučuje jer čak i samo nekoliko intervencija može pomoći kod nesanice, uključujući kognitivno-bihevioralnu terapiju i lijekove, a može vam pomoći i da preuzmete odgovornost za nesanicu koja je povezana sa stresom.

 

NAPOMENA: Članak je isključivo informativnog karaktera te ne zamijenjuje stručan medicinski savijet liječnika. Ukoliko smatrate da imate problema sa spavanjem tj. nesanicom, najbolje bi bilo da se obratite  svojem liječniku.

Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel