Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti Stres je neizbježan - naučite se opuštati

Stres je neizbježan - naučite se opuštati

Donosimo vam mali vodič kako se svakodnevno opustiti i minimalizirati posljedice stresa koji je neizbježan. Iako mnogi stres uzimaju zdravo za gotovo, činjenica je da ukoliko ne pronađemo način da ublažimo posljedice stresa, povećavamo rizik od nastanka raznih bolesti i smanjujemo kvalitetu svog života.

22. travanj 2020.

Kroničan stres je ozbiljan problem koji ugrožava psihičko i fizičko zdravlje. Stoga je izuzetno važno naučiti opuštati se i tako smanjiti mogućnost negativnih posljedica stresa ili omogućiti stresu da se nekontrolirano razvija.

U opuštenom tijelu - opušten duh!

Prvo i najvažnije u borbi protiv stresa i za postizanje unutarnjeg mira je – opustiti mišiće. Odvojite se od okoline, ugodno lezite ili sjednite, zatvorite oči i skoncentrirajte se na mišiće te osjetite kako se, jedan po jedan, opuštaju.

Duboko dišite

Imate previše posla, neka situacija vas jako zabrinjava, svega vam je dosta? Zvuči jednostavno, no prije nego što išta poduzmete, učinite prvo nekoliko dubokih udisaja i izdisaja. Disanje značajno utječe na razinu stresa i time unutarnji mir. Kad smo u stresu, nesvjesno plitko dišemo. Što možete napraviti odmah? Stanite uspravno, podignite bradu i isprsite se. Opustite ramena. Zatim duboko udahnite kroz nos i osjećajte da vam se cijelo tijelo puni zrakom, ne samo područje prsa, već i trbuha, te izdahnite kroz usta. Napravite to pet puta. Ova će vam vježba disanja pomoći da se dovedete u opuštenije stanje i lakše pronađete unutarnji mir.

Naučite neku od tehnika opuštanja

Danas postoje korisne tehnike namijenjene upravo otklanjanju stresa i postizanju unutarnjeg mira, kao što je primjerice meditacija. Meditacija umiruje tijelo i duh i pomaže u opuštanju. Njezin je cilj smiriti nemirne misli, što je izuzetno važno u stresnim situacijama. Danas postoje razni tečajevi, knjige ili online kanali s vježbama za opuštanje, a na vama je da pronađete nešto što vam najviše odgovara.

Opuštanje pokretima

Tehnike pokretima uključuju različite tehnike opuštanja kojima cilj nije intenzivan trening, već osluškivanje vlastitog tijela i održavanje frekvencije srca na istoj razini. Takve vježbe su odlične protiv stresa, a jačaju i koncentraciju.

Joga – predstavlja kombinaciju pokreta uz veliku pozornost na disanje, čime brine za unutarnju ravnotežu. Dodatno, putem joge možete ojačati različite mišićne grupe i otkloniti tjelesnu i mentalnu napetost.

Trening izdržljivosti – preporučuje se onima koji puno sjede na poslu. Osim što će vas dovesti u formu, djelovat će antistresno. Primjeri za takve treninge su trčanje ili plivanje.

Tai-Chi – riječ je o drevnoj kineskoj vještini pri kojoj se izvode kontinuirani specifični pokreti s ciljem postizanja jedinstva i ravnoteže tijela i uma, odnosno unutarnjeg mira.

Pilates – slično kao joga, pilates nastoji ojačati središnji dio, s naglaskom na leđa, trbuh i mišiće zdjelice. Također uklanja napetost.

Slušajte opuštajuću glazbu

Kad god ste u prilici, pustite neka u pozadini iz zvučnika do vas dopiru neki umirujući zvukovi. Primjerice, zvukovi ptičjeg pjeva ili tzv. iscijeljujuća glazba na frekvenciji od 528 Hz koju potiče ravnotežu duha i tijela i djeluje umirujuće. Samo kliknite na youtube i birajte…

Izvičite se!

Ponekad biste najradije zaurlali od frustracije, no nije prikladno, osim ako niste negdje gdje vas nitko ne može čuti. Dakle, osjećate li potrebu izvikati se kako biste se oslobodili stresa, otiđite negdje u prirodu i dajte si oduška.

Značajnih 5 minuta opuštanja čini čuda

Bez obzira jeste li na poslu ili kod kuće imate veliko pospremanje, nakon sat vremena rada uzmite si 5 minuta pauze. Ako ste na poslu, otiđite u kratku šetnju, makar do kantine ili wc-a. Maknite se od onoga što radite, udahnite svježi zrak, opustite se, gledajte u daljinu ukoliko ste gledali u monitor računala… Takve male pauze pomoći će vam da se lakše nosite sa stresom koji tijelo doživljava ukoliko se osjeća preopterećeno ili premoreno.

Donosimo vam i tri savjeta kako uopće izbjeći stres.

Promijenite svoje misli

Misli i osjećaji su povezani i u velikoj mjeri utječu na stres, odnosno što ćete doživjeti kao stres, a što ne. Oni skloniji stresu skloni su negativnim mislima koje pak hrane stres. Mnogo stresa tako potječe od zapravo nerealnih misli koje vlasnicima unaprijed predviđaju negativne ishode određenih situacija ili im govore da ta situacija izaziva stres, a možda uopće ne bi trebala izazivati. Pokušajte zamijeniti svoje misli poput „Ne mogu“ ili „Moram“ s onima kao što su „Mogu“ ili „Želim“. Promjenom negativnih u pozitivne afirmacije doživljavat ćete manje situacija stresnijim i tako se osjećati opuštenije. Isto tako, prihvatite svoje i tuđe greške i iznenadne negativne okolnosti te znajte da ne može i ne treba sve uvijek biti savršeno. Ne zaboravite, vi možete imati kontrolu nad svojim mislima i sami ste sebi najbolja podrška.

Opustite se uz bolje planiranje

Razmislite što sve planirate obaviti ovaj tjedan, koliko će vam za to vremena trebati i kada ćete to obaviti. Napravite plan i pokušajte ga se držati, uz manja odstupanja (jer ne mora sve biti savršeno!). Pritom budite realni i izbacite sve što nije potrebno, a ne stignete. Zabilježite u svoj kalendar obveze i podsjetnike. Na taj način osjećat ćete da imate stvari pod kontrolom, a organiziranost će vam dati i osjećaj mira.

Jednostavno recite NE stresu

Dakle, već smo naglasili da u velikoj mjeri možemo utjecati na svoje misli i osjećaje, samo to moramo osvijestiti. Odlučite se ne nervirati oko malih stvari i općenito manje nervirati. Kad to postane vaša svjesna odluka, lakše ćete se podsjetiti da ste odlučili izbjegavati stres svaki put kad osjetite navalu adrenalina u krvi.

Napokon, ako zbog stresa osjećate agresiju, povlačenje u sebe ili rezignaciju, svakako potražite stručnu pomoć liječnika.

 

Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka