Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti Top 5 ljetnog voća i prijedlozi za serviranje

Top 5 ljetnog voća i prijedlozi za serviranje

Iskoristite ljetne dane kao priliku da dodate što više slatkog i zdravog voća u svoju svakodnevnu prehranu. Donosimo vam 5 prijedloga ljetnog voća koje raste i u našim krajevima, dostupno je i zdravo, te ideje za serviranje

Saznajte koje su blagodati voća koje vas ljeti najčešće okružuje te kako ga konzumirati osim jednostavno narezanog ili u voćnim salatama.

 

LUBENICA

Lubenica je odličan ljetni desert i za djecu i za odrasle. Puna je vode (92 posto), ali obogaćena mnoštvom minerala, poput kalija, fosfora i magnezija, te vitamina, posebno A, B1, B6 i C. Ima vrlo malo kalorija (30 kcal na 100 grama). Osim što osvježava i sprječava dehidraciju tijekom ljetnih vrućina, pogoduje ljepoti kože, zdravlju srca i krvnih žila, smanjuje upalne procese, ubrzava oporavak mišića, može pomoći u regulaciji krvnog tlaka i radu bubrega te podiže energiju.

Ideje za serviranje:

Mozzarela sendviči
Lubenicu možete iskoristiti umjesto rajčice u kombinaciji sa sirom mozzarela. Narežite lubenice u obliku zvjezdica kalupom za izradu kolača i između svake dvije zvjezdice stavite komadić mozzarele te svježi bosiljak ili rikolu. Na vrh svakog takvog sendviča stavite malo balzamičnog octa.

Bruscetti
Isto tako, lubenica može zamijeniti rajčicu u bruscettima. Ispecite baguette narezane na kriške nekoliko minuta u pećnici pa na njih stavite komediće feta sira, lubenice, bosiljka, luka vlasca te malo meda, papra i balzamičnog octa.

Pizza od lubenice
Narežite lubenicu zajedno s korom u trokutaste šnite nalik na pizza cut. Na svaku šnitu stavite preljev - malo grčkog jogurta pomiješanog s nekim kremastim sirom, zatim banane i jagode narezane na kolutiće te komadiće (pekan) oraha i čokoladnih mrvica. Nadjev može biti prema vašim željama!

Lubenica u čokoladi
Otopite tamnu čokoladu nad parom vruće vode i u rastopljenu čokoladnu smjesu umačite lubenicu do pola, narezanu na trokutiće. Po želji dodajte mrvicu morske soli na desert. Posložite na papir za pečenje i spremite u hladnjak na 25 minuta kako biste dobili fini hladni čokoladni desert.

Sorbet od lubenice
Stavite u blender 2 šalice lubenice izrezane na kockice, koja je preko noći bila u zamrzivaču, pola šalice soka od limete i nekoliko listića svježe mente ako imate uz eventualan dodatak malo meda te sve smiksajte. 

Lubenica – sladoled
Izrežite lubenicu na trokutaste šnite zajedno s korom i na sredinu kore svake kriške zabodite štapić od sladoleda. Stavite u škrinju na 10-ak minuta.


BRESKVA

Ovo mirisno, sočno i slatko voće obiluje antioksidansima, posebno vitaminima C i E te vitaminima B kompleksa, čime štiti stanice od djelovanja slobodnih radikala i tako donosi niz zdravstvenih dobrobiti. To su, između ostalog, smanjenje rizika od raka, očuvanje zdravlja srca, snižavanje lošeg kolesterola u krvi, smirivanje živčanog sustava (poput nervoze ili hiperaktivnosti), zdravlje kože i vida i dr. Breskve su idealna ljetna slastica i za one koji žele izgubiti suvišne kilograme. Jedna breskva srednje veličine sadrži samo 60 kcal, a to voće u sebi ima i klorogensku kiselinu, koja pridonosi sagorijevanju nagomilanih masnoća u tijelu. 

Ideje za serviranje:

Smoothie
U blender stavite dvije breskve narezane na kockice, pola banane, nekoliko kockica leda i 1,5 dcl soka od cijeđene naranče ili biljnog mlijeka ili malomasnog jogurta. Smiksajte sve.

Müssli ili jogurt
Ujutro u kašu od zobenih pahuljica ili u grčki jogurt dodajte breskvu narezanu na kockice.

Cobbler
Sastojci: 300 g narezanih bresaka, 200 g šećera + 2 žlice, 110 g maslaca, 125 g brašna, 1 žličica praška za pecivo, prstohvat soli, 1 jaje, 1 žličica ekstrakta vanilije ili 1 vanili šećer. Zagrijte pećnicu na 180 stupnjeva. Posložite breskve narezane na kockice u posudu za pečenje pa ih pospite s dvije žlice šećera. U zdjeli električnim mikserom dobro umutite šećer, jaje, omekšali maslac, brašno, prašak za pecivo, sol i vaniliju. Smjesu rasporedite preko breskvi i pecite 35 do 40 minuta ili dok kora ne postane zlatno-smeđa. Poslužite uz kuglicu sladoleda od vanilije.


BOROVNICE

Borovnice spadaju u superhranu jer su pune zdravih hranjivih sastojaka, poput vitamina C i K, vlakana, kalija, kalcija i fosfora, a sadrže i jedan od najjačih antioksidansa – antocijan, koji smanjuje rizik od upala i raka. Borovnice smanjuju rizik od dijabetesa, srčanih bolesti i demencije, štite zdravlje kože i očiju te sprječavaju infekcije urinarnog traka, koja su češće upravo ljeti. 

Ideje za serviranje:

Kockice leda
Kad radite led, u svaku kocku s vodom dodajte 2 do 3 borovnice. Kad servirate led uz piće i kad se on otopi, gostima ostaju i slatke bobice!

Sladoled
U blenderu smiksajte 500 grama borovnica s 200 mililitara vrhnja za šlag ili jogurta. Po želji zasladite medom. Zamrznite. 

Frape
Smiksajte u blenderu 1 šalicu borovnica (svježih ili smrznutih), pola šalice grčkog jogurta od vanilije, pola šalice zobenih pahuljica, 1 šalicu mlijeka i 1 žlicu meda ili agavinog sirupa.


KRUŠKA

Kruška je jedna od najzdravijih namirnica na svijetu. Zbog velikog broja dijetalnih vlakana pozitivno djeluje na probavni sustav, smanjuje osjećaj nadutosti i potiče rad crijeva. Ona, također, potiče izlučivanje viška tekućine i toksina iz organizma, štiti srce i krvne žile te smanjuje rizik od dijabetesa, jača imunitet te pogoduje koži posebno ljeti jer je bogata beta-karotenom. U 100 grama kruške ima 56 kcal. Kruške možete koristiti na identične načine kao i jabuke. 

Ideje za serviranje:

Cobbler
Isti recept kao cobbler od breskvi (gore), samo breskve zamijenite kruškama.

Pečene kruške
Kruške prerežite na pola (zajedno s koricom), napravite udubljenje u sredini (odstranite koštice) i složite ih na papir za pečenje u protvanu. U svaku udubinu kruške stavite malo maslaca te ih pospite cimetom. Po želji možete dodati i nasjeckane orahe. Pecite na 180 stupnjeva oko 30 minuta. Poslužite uz kuglicu sladoleda od vanilije u udubljenjima. 

Umak
Poslužite ih kao umak uz pečenu svinjetinu. Dvije velike kruške narežite na kriške i odstranite koštice pa stavite pirjati na tavu sa žlicom maslaca. Dodajte papar, sol i začine po želji (kim, cimet, korijander, kardamon, anis). Kad kruške puste sok dodajte 300 ml povrtnog temeljca, med i 1 žlicu soja sosa te kuhajte dok kruške ne omekšaju i umak ne postane polugust. 

Kruške u dipu
Servirajte kruške narezane na kriške s dipom od parmezana i sira cheddar. 


KIVI

Kivi je bogat antioksidansima, vitaminom C i E, kalijem, cinkom, folnom kiselinom, oligosaharidima (vrstom ugljikohidrata koji djeluju poput prebiotika), antioksidansima polifenolima, vlaknima… On potiče rad crijeva i olakšava probavu proteina pa je odličan protiv zatvora, ali i sindroma iritabilnog crijeva (izmjena proljeva i zatvora). Smanjuje rizik od raka crijeva i uravnotežuje crijevnu floru. Također, kivi pomaže protiv posljedica stresa i starenja i jača imunološki sustav. 

Ideje za serviranje:

Smoothie
U blender stavite (oguljena i narezana) 4 kivija, 1-2 banane (ovisno o veličini), 1 šalicu špinata, 170 ml bademovog mlijeka i 2-4 kockice leda i sve dobro smiksajte. 

Zelena salata
U zdjeli pomiješajte 1 šalicu zelene salate, oprane i iskidane na komadiće, 1 kivi, oguljen i narezan na kockice, 1/3 šalice naranče, oguljene i narezane na kockice te sve pospite s malo sitno nasjeckanog crvenog luka.

Dressing za salatu
U blenderu smiksajte 4 kivija (oguljena i narezana na komadiće), ¼ šalice ekstra djevičanskog maslinovog ulja, ¼ šalice jabučnog octa, pola žličice senfa i 1 žličicu meda.


    
 

Komentari (0)
Vaše mišljenje nam je važno.

Vaš email neće biti objavljen i koristit će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Nema komentara.
Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka