Kategorije proizvoda
01 2222 000
0 kom
Početna Novosti Vježbajte i vi - gimnastiku za mozak!

Vježbajte i vi - gimnastiku za mozak!

Cilj gimnastike za mozak je bolje povezivanje lijeve i desne strane mozga kako bi se poboljšalo pamćenje i koncentracija, povećala razina samopouzdanja, kreativnosti i komunikacijskih vještina te pomoglo i odraslima i djeci da se suočavaju s razočaranjima i stresom. Te jednostavne vježbe možete raditi svaki dan!

 

27. kolovoz 2020.

Već znate da, kad se bavite fizičkom aktivnošću, ne radite dobro samo svojem tijelu, odnosno poboljšavate fizičke vještine, već i svojem umu. Vježbanje potiče promjene u mreži neurona i opskrbi mozga kisikom te ima važnu ulogu u poboljšanju mentalnih sposobnosti. Ono može smanjiti rizik slabljenja kognitivnih funkcija i demencije koji se povećavaju sa starenjem. 

Fizička aktivnost i kod odraslih i kod djece jača inteligenciju i kreativnost, ali je usko povezana i s psihičkim zdravljem jer djeluje na emocije. Svaka tjelovježba je korisna, no jeste li znali da postoje i ciljane vježbe namijenjene baš poboljšanju moždanih funkcija? Najbolje je što su jednostavne i lako ih možete ukomponirati u ostatak tjelovježbe ili svakodnevni život.

Dvije strane mozga

Mozak ima lijevu i desnu stranu te pažljivo balansira i dodjeljuje kontrolu određenih funkcija svakoj strani kako bi maksimizirao učinkovitost. Lijeva strana mozga zadužena je za analitiku, planiranje, matematiku, znanost, riječi i jezik, traži razlike, usmjerena je na budućnost. Desna strana mozga usmjerena je na kreativnost, spontanost, intuiciju, osjećaje, vjerovanja, prvo uočava cjelinu i zatim detalje, traži sličnosti, riskira, usmjerena je na sadašnjost. No, kod većine toga što radimo ipak su uključene obje strane mozga, a one posebno moraju surađivati kad je riječ o kompleksnim procesima poput kreativnosti. Ljudi s višom inteligencijom i kreativnosti, poput Alberta Einsteina, to mogu zahvaliti upravo boljoj povezanosti desne i lijeve moždane hemisfere.

Gimnastika za mozak

Aktivnostima kojima jačamo i povećavamo količinu neurona koji spajaju lijevu i desnu stranu mozga povećavamo intelektualni kapacitet i kreativnost. To su primjerice učenje sviranja nekog instrumenta, ali i vježbanje koje uključuje naizmjenično korištenje lijeve i desne strane mozga, poput trčanja, klizanja, nordijskog hodanja ili vožnje bicikla (Einstein je izjavio se dosjetio jednadžbe E=mc2 upravo dok je vozio bicikl!) i – tzv. gimnastike za mozak (Brain Gym)! 
Gimnastika za mozak namijenjena je svim dobnim skupinama, a cilj joj je upravo bolje povezivanje lijeve i desne strane mozga odnosno uskladiti funkcioniranje svih područja mozga. Te vježbe poboljšavaju opću motoričku koordinaciju, koncentraciju i pamćenje, čitanje, pisanje, jezične i matematičke vještine, organizacijske vještine, logičko razmišljanje i razumijevanje i emocionalnu ravnotežu te smanjuju hiperaktivnost, poremećaj pažnje i napetost. Kao takve, pogodne su i za djecu, kako bi im pomogle u, primjerice, savladavanju gradiva u školi i emocionalnoj ravnoteži, i za odrasle, kojima pomažu da, primjerice, ojačaju koncentraciju i pamćenje i lakše se nose sa stresom. 

Tko je osmislio gimnastiku za mozak?

Brain Gym je osmislio dr. sc. Paul E. Dennison, koji je u radu s djecom koja malo teže usvajaju gradivo, imaju poremećaj pažnje, hiperaktivnost ili disleksiju te disgrafiju, shvatio da ako djeca redovito izvode niz jednostavnih vježbi, to će im pomoći da savladaju školsko gradivo i budu uspješnija u školi. I sam je kao dijete patio od disleksije, a ove vježbe predstavio je 80-ih godina prošlog stoljeća. Danas ih koriste ljudi svih dobnih skupina jer pomažu svakome da poboljšaju koncentraciju, pamćenje, učenje, slušanje, emocionalnu ravnotežu itd.

Vježbajte i vi!

Donosimo vam nekoliko takvih korisnih vježbi, koje možete izvoditi bilo kada i bilo gdje.

Lijene osmice (Lazy Eights)

Rukama po zraku crtajte osmicu koja leži od središnje točke suprotno u smjeru kazaljke na satu, prvo jednom rukom, zatim drugom pa s obje ruke dlanova položenih jedno na drugo. Pogledom pratite crtanje. Napravite to tri puta sa svakom rukom te s obje. Ova vježba opušta vrat i ramena, poboljšava koncentraciju, ravnotežu i koordinaciju.

Križno hodanje (Cross Crawl)

Stanite sa stopalima raširenim u ravnini kukova, lijevu ruku podignite okomito u zrak. Hodajte na mjestu visoko dižući koljena, pri čemu dodirujte lijevim laktom koljeno desne noge i obratno. Najefikasnije je vježbu izvoditi sporo, jer su tako i veći zahtjevi za održavanjem ravnoteže. Napravite tri puta po osam ponavljanja. Vježbom se poboljšava učenje, pamćenje, čitanje i tjelesna koordinacija.

Križno gibanje s gležnjom (Ankle Touch)

Slično kao vježba križno hodanje, samo ovdje dodirujete gležnjeve čime također poboljšavate ravnotežu i koordinaciju između lijevih i desnih udova. Stanite stopalima u raširenima u širini kukova, a ruke podignite okomito, sa savinutim rukama u laktovima pod pravim kutem. Podižite desnu nogu pri čemu dodirujte desni gležanj noge lijevom rukom i obratno. Ponovite 15 – 20 puta. 

Križno gibanje s gležnjom odostraga (Ankle Touch Behind Your Body)

Varijacija križnog gibanja s gležnjom, pri čemu dodirujete gležanj suprotne noge – odostraga (iza tijela). Pri tom ćete se trebati malo sagnuti u stranu. Ponovite 15 – 20 puta.

Kruženje vratom (Neck Circles)

Odlična vježba za mišiće vrata i koordinaciju pokreta glave. Stanite ili sjednite na stolac, uspravite se, ramena gurnite prema dolje i zatvorite oči. Spustite glavu i okrenite ju na desnu stranu. Od tud kružite vratom od desne strane prema unatrag pa ulijevo i ponovno prema naprijed desno. Obratite pozornost da pritom maksimalno spuštate glavu prema naprijed/nazad, a uši prema ramenima, a vježbu izvodite polagano. Ponovite 10 puta, a zatim 10 puta na suprotnu stranu. 

Kvačenje (Cook's Hook Up)

Sjednite uspravno i prekrižite gležnjeve. Prekrižite ruke i isprepletite ih sa spojenim dlanovima pa tako spojene šake povucite prema sebi i položite na prsa. Šest puta duboko udahnite i izdahnite, pritom držeći zatvorene oči. Nakon toga oslobodite šake i spojite vrhove prstiju jedne ruke s vrhovima pristiju druge ruke. Sve ponovite 3 – 5 puta. Time smanjujete stres i kasnije se možete lakše usredotočiti na neki zadatak ili problem. 

Moždana tipka (Brain Button)

Dlan lijeve ruke stavite na trbuh, na područje pupka. Palac i kažiprst desne ruke postavite 2,5 cm ispod ključne kosti, udesno i ulijevo od prsne kosti i masirajte te točke kružnim pokretima prstiju. Zatim zamijenite ruke. Ponovite 10 puta na svakoj strani. Ova vježba poboljšava protok energije, opušta oči, ramena, vrat i jača ravnotežu i koncentraciju. Idealna je prije ispita. Tajna? Riječ je o točkama smještenima na mjestu gdje se granaju arterije koje vode krv u mozak. 

Misleća kapa (Thinking cap)

Sjednite i stavite kažiprst i palac lijeve ruke na lijevo uho, desne na desno uho. Masirajte svako uho prstima od vrha do dolje i zatim ponovno do vrha. Izvodite to polako, 15 puta. Vanjske uške imaju više od stotinu akupunkturnih točaka povezanih s cijelim tijelom. Ova vježba poboljšava slušanje, brzinu učenja i raspoloženje, povećava koncentraciju i pamćenje.

Disanje trbuhom (Belly Breathing)

Trbušno ili donje disanje je izrazito važno jer se njima proširuje donji dio prsnog koša i donji dio pluća ispunjava zrakom, pri čemu se dostiže puna gibljivost rebara, ključne kosti, kralježnice i ošita te plućnog kapaciteta. Nažalost, većina odraslih ljudi diše pretežito prsnim (srednjim) i gornjim disanjem (disanjem ključne kosti). Ovom vježbom povećavate dotok kisika u tijelo, što vam pomaže da se opustite te poboljšava vaše vještine čitanja i govorenja. Stojite ili sjednite i postavite desnu ruku na trbuh, a lijevu na prsa. Polagano udahnite, osjećajući kako vam se puni trbuh, pa izdahnite. Ponovite to 30 puta. 

Komentari (2)
Vaše mišljenje nam je važno.

Vaš email neće biti objavljen i koristit će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Drugi su komentirali…
zorica zornada 29. kolovoz 2020.
savršene vježbe neke od njih sam znala raditi dok sam bila mlađa. Hvala vam što ste me podsjetili na iste jer su očito cijeloživotne.
Jasna Marija Jankavić 27. kolovoz 2020.
Vježbe su zanimljive i odlične
Newsletter
Ne propustite naše posebne pogodnosti, akcije i uštede. Pretplatite se na naš newsletter i ostvarite 10% popusta.

Newsletterom vam šaljemo:

  • Posebne pogodnosti
  • Akcije i uštede
  • Najnovije obavijesti
  • Savjete stručnjaka