Nazovite nas: +385 1 6542 855
Napokon znamo: Otkriveno koliko je mesa zdravo jesti!

Napokon znamo: Otkriveno koliko je mesa zdravo jesti!

Jesti meso i nije toliko nezdravo kao što mnogi misle. Naime, meso sadrži važne prehrambene tvari. Problem je jedino ako ga jedemo previše…

Nema potrebe odreći se mesa ako se želiš zdravo hraniti: stručnjaci preporučuju konzumaciju od maksimalno 300 do 600 g mesa i salama na tjedan. Dakle, to bi bilo oko 31 kilogram mesa godišnje, objašnjava znanstvenica, stručnjakinja za prehranu dr. Antje Gahl. Meso sadrži mnoge važne prehrambene tvari: bjelančevine, željezo, cink i selen. Ali, važno je da ne pretjerujemo u konzumaciji mesa. U salamama i kobasicama nalazi se puno masnoće. „Kod pripreme mesa dodaje se još masnoće, na primjer kod pečenja ili paniranja“, objašnjava nutricionistica dr. Gabriele Janthur. Koliko je meso nezdravo, to ovisi i od toga koliko se tko kreće. Računica je jednostavna: tko uzima više energije – u obliku masnoće, na primjer – nego što je potroši, udebljat će se.

Koliko je onda meso nezdravo? U mesu se nalazi i kolesterol koji pospješuje nastanak bolesti srčanog i krvožilnog sustava. Meso također sadrži i purin koji pak povećava količinu mokraćne kiseline u krvi te može nastati giht. Puno crvenog mesa povećava mogućnost nastanka raka crijeva. Pod crveno meso spadaju meso i mesni proizvodi od goveda, ovce ili svinje. Konzumacije bijelog mesa – peradi – ne povećava toliko mogućnost za nastanak karcinoma. Ako netko želi, može živjeti i bez mesa: „Meso nije nužno kod prehrane“, kaže dr. Janthur. Kod prehrane bez mesa potrebno je u organizam unositi bjelančevine iz biljaka – graha, mahuna, leće, žitarica te mlijeka i mliječnih proizvoda. „Mogu se nadomjestiti i vitamini i minerali – dok god konzumirate mlijeko i mliječne proizvode te je prehrana raznolika i bogata“, kaže dr. Janthur. Važno je svjesno konzumirati puno voća, povrća, integralnih proizvoda, mahunarki, orašastih plodova te razna birana ulja.