Nazovite nas: +385 1 6542 855
Voda – izračunajte koliko vam je zapravo potrebno

Voda – izračunajte koliko vam je zapravo potrebno

Svjesni smo kako je vodu potrebno svakog dana unositi u dovoljnim količinama. Sve kako bi naš organizam normalno funkcionirao. Ukoliko to ne prakticiramo, može doći do slabljenja nekih vitalnih funkcija, pa i do ozbiljnih oboljenja. Potreba za vodom odnosno količina koju trebamo piti varira od pojedinca do pojedinca.

Pitanje “Koliko vode treba piti svaki dan?” je jednostavno, ali odgovor je malo kompleksniji. On ovisi o faktorima kao što su – vaše zdravlje, koliko ste aktivni i gdje živite. Prije nego krenemo računati koliko vode trebamo unijeti u tijelo moramo znati na koje sve načine tijelo gubi vodu.

Voda izlazi iz tijela:

  • procesom disanja,
  • znojenja,
  • putem mokrenja i
  • obavljanja stolice.

Da bi tijelo dobro funkcioniralo potrebno je nadoknađivati svu tu tekućinu, odnosno vodu.

Koliko treba piti vode?

Dnevno mokrenjem iz tijela izlazi oko 1,5 litre vode. Dodatna litra vode gubi se znojenjem i disanjem što nas dovodi ukupno do 2,5 litre potrošene vode. Hrana koju pojedemo pokriva oko 20 % potrebe za vodom (pola litre). Jednostavnom računicom dolazimo do podatka da trebamo konzumirati dodatne 2 litre vode dnevno (dodatne jer hranu tu NE računamo).

Kada treba pojačati unos vode?

Ovisno o predijelu u kojem živite, godišnjem dobu, fizičkoj aktivnosti ili trudnoći, postoje trenuci kada treba pojačati unos vode:

  • Vježbanje – Svaka aktivnost pri kojoj se dodatno znojite zahtjeva unos vode. Za umjerenu vježbu kao što je pola sata brzog hodanja ili vožnje bicikla potrebno je popiti oko pola litre vode.
  • Podneblje – Ukoliko živite u toplom i vlažnom podneblju u kojem se jako znojite potrebno je pojačati unos vode. Ukoliko živite na jako visokoj nadmorskoj visini- iznad 2 500 m (što je u Hrvatskoj nemoguće) – moguće je dodatno mokrenje i ubrzano disanje pa ćete osjetiti potrebu za dodatnom tekućinom.
  • Bolest – Kod povišene tjelesne temperature, povraćanja i proljeva potrebno je konzumirati više vode kako bi se spriječila dehidracija.
  • Trudnoća – Količina vode koja se unosi tijekom trudnoće i dojenja mora biti pojačana. Američki institut za medicinu savjetuje trudnicama unos 2,3 litre vode dnevno, a dojiljama čak 3,1 litru.

Znate li za takozvano zlatno pravilo kada je ispijanje vode u pitanju? Naime, ako pijete dovoljno tekućine mokraća će vam biti prozirne ili svijetlo- žute boje. Ukoliko ne pijete dovoljno tekućine ona će biti tamno žute boje.