Nazovite nas: +385 1 6542 855
Zašto se početi baviti nordijskim hodanjem ?

Zašto se početi baviti nordijskim hodanjem ?

Kako to obično biva, jesen je nepredvidivo godišnje doba u kojem svi zaljubljenici u outdoor sportove i treninge sa žaljenjem gledaju kako se mogućnosti za veći boravak na otvorenom sve više smanjuju.

Pa iako oni najzagriženiji ne odustaju od pješačenja, planinarenja i ostalih popularnih aktivnosti, u svijetu sporta već duže vrijeme zabilježen je novi trend – nordijsko hodanje.

Nordijsko hodanje potječe iz Finske, a riječ je o fizičkoj aktivnosti kod koje je obično, prirodno hodanje pojačano dodavanjem posebno dizajniranih štapova za nordijsko hodanje.

Ono što je ovaj sport populariziralo jest činjenica da se nordijskim hodanjem mogu baviti sve dobne skupine, a njegova efikasnost temelji se na tome da tehnikom nordijskog hodanja osoba troši i do 46% više energije u odnosu na obično hodanje, a koristi čak i do 90% mišića.

Iz tog razloga, nordijsko hodanje idealno je za učvršćivanje tijela, gubitak suvišnih kilograma te povećavanje samopouzdanja.

Ono što bi svaki početnik koji je tek krenuo s ovom rekreativnom aktivnosti ili to uskoro planira trebao znati je sljedeće:

  • riječ je o rekreativnoj aktivnosti koju možete prakticirati tijekom cijele godine, bilo ljeti, bilo zimi, posvuda i u svako vrijeme
  • I dok je kod prirodnog hodanja gornji dio tijela pasivan, nordijsko hodanje mnogo više aktivira mišiće leđa, ramena i ruku čime je izrazito efikasna tjelovježba za zdravlje kralježnice kao i za poboljšanje držanja te snagu i izdržljivost
  • Štapove koji su glavna oprema nordijskog hodanja je potrebno odabrati prema formuli – vaša visina x 0,66 = odgovarajuća visina štapa
  • Za razliku od običnog hodanja u kojem se potroši maksimalno 250 do 300 kalorija, kod nordijskog hodanja ta brojka seže od 400 do 450 kalorija po satu aktivnosti
  • Aktivacija srčano žilnog sustava je veća, pa se i srčana frekvencija povećava za 10 do 15 posto
  • Hodanje sa štapovima štedi zglobove

Sama tehnika nordijskog hodanja nije pretjerano zahtjevna i uistinu je svatko može svladati u kratkom vremenu.  Naime, bitno je nogu koja se pomiče prvo oslanjati na petu, a potom i cijelim stopalom sve do prstiju. Nikako nije preporučljivo stati samo na prste. Šaka koja je iza tijela treba biti opuštena i otvorenog dlana, dok šaka koja se nalazi ispred tijela i kojom se spušta štap treba tijekom zamaha biti zatvorena u šaku. Štap se kod svakog koraka spušta otprilike  u sredinu koraka, odnosno ispod kukova i to točno u sredinu između prstiju i pete prednje noge.

Nordijsko hodanje svakako je jedan od najljepših i najzdravijih načina kako provesti slobodno vrijeme u prirodi, a ako nemate društvo ne brinite. Gotovo je zagarantirano da ćete na putu sigurno upoznati nekoga tko ide istom cilju kao i vi, a uz štapove jedino što vam je potrebno jesu boca za vodu, kvalitetne tenisice za hodanje i odjeća otporna na vremenske uvjete.