Nazovite nas: +385 1 6542 855
Zdravi međuobroci koje možete ponuditi svom djetetu

Zdravi međuobroci koje možete ponuditi svom djetetu

Zdravi način života kao i odnos prema prehrani nešto je što trebamo usvojiti još kao djeca. No, iako mnogi roditelji ulažu poprilično veliki trud kako bi svojoj djeci približili zdrave namirnice, porast problema pretilosti kod djece ukazuje da nešto jednostavno radimo krivo. Danas svjedočimo kako se pretilost kod djece javlja u sve ranijoj dobi, a brojni pokazatelji govore kako se ta dob sve više spušta prema vrtićkoj. Na problem pretilosti kod djece utječu brojni faktori kao što su utjecaj okoline i njihov odnos prema hrani, ali i užurbani način života koji ne predstavlja problem samo nama odraslima, već se s njime itekako teško nose i oni najmlađi.

 

Nedostatak vremena i neprestana žurba dovode do toga da činimo poprilično loše prehrambene odabire, koji se također odražavaju i na našu djecu. Zaustavljanje u lokalnoj pekari puno je jednostavnije i praktičnije, no ovakva brzopotezna rješenja nisu dugoročno održiva kada je zdravlje u pitanju. Zdrav način života neprocjenjiv je u dječjoj dobi jer upravo tada organizam intenzivno raste i razvija se, a kako bi dijete u toj dobi moglo ostvariti svoj puni potencijal, mora imati najbolje životne uvjete. Stoga, da bi ‘ubacili’ svojoj djeci u jelovnik pokoju zdravu namirnicu ne morate odvajati sate za njezinu pripremu, već se samo fokusirati na neke jednostavnije izbore koji su također vrlo sveprisutni. Međuobroci igraju važnu ulogu kada su zdrave prehrambene navike u pitanju jer olakšavaju kontroliranje tjelesne težine. Pravilan odabir međuobroka pomaže da na glavne obroke poput ručka i večere dolazite siti, pa nema opasnosti da ćete unijeti hrane više nego što vašem tijelu zaista treba. Tako bi dijete uz obavezan doručak, ručak i večeru, trebalo imati i još dva međuobroka, prvi nakon doručka, a drugi nakon ručka.

 

Koje međuobroke ponuditi djetetu?

Bauerfeind, mama i dijete, zdravi međubroci, zdrava prehrana za djecu

 

  • Jogurt je vrijedna riznica proteina i kalcija, koji su neophodni za razvoj kostiju djeteta. Također veliki broj jogurta sadržava i probiotike koji su pravi pomagači kada je zdravlje probavnog sustava u pitanju. Prilikom odabira jogurta, vodite računa da odaberete one koji su malomasni i bez šećera.
  • Kokice mogu biti zdrava namirnica ako ih pripremite na ispravan način. Možete ih ispeći na malo maslinovog ulja te im nikako nemojte dodavati maslac ili sol koji najčešće povećavaju kalorijsku vrijednost ove namirnice.
  • Svježi sir također je izvor proteina, vitamina i kalcija, a možete ga namazati na tost ili ga poslužiti s voćem i zobenim pahuljicama kao zdravu slastic
  • Voćni smoothie je odlična zamjena za kupovne sokove koje djeca vole piti, a koji su prepuni šećera te najčešće glavni krivac za pretilost. Poigrajte se s domaćim sezonskim voćem te umjesto šećera koristite med. Također prilikom serviranja možete koristiti zanimljive šalice predviđene za smoothie, a zbog kojih će vaše dijete lakše prihvatiti ovaj međuobrok.

 

Kako približiti djetetu zdrave međuobroke?

 

  • Djeci je jako važno da hrana koju konzumiraju bude zanimljiva, stoga uvijek možete jednostavnom jelu nadjenuti naziv za koji smatrate da će vašem djetetu biti interesantan. Primjerice, smoothie u kojem ćete koristiti zelenkasto povrće možete nazvati ‘Shrekov’ čarobni napitak, čime ovaj međuobrok automatski djetetu postaje zanimljiviji.
  • Pružite djetetu priliku da samo osmišljava svoje međuobroke i sudjeluje u njihovom kreiranju. Tako ćete ga naučiti zdravim navikama i odgovornom planiranju obroka, a ono će dobiti priliku za kreativnijem pristupu hrani.
  • Djeca puno toga nauče putem opažanja ponašanja svojih roditelja, stoga budite primjer svome djetetu tako što ćete i vi u svoj jelovnik uvrstiti zdrave međuobroke.