Nazovite nas: +385 1 6542 855
Želite najbolje rezultate? Evo što raditi između vježbanja!

Želite najbolje rezultate? Evo što raditi između vježbanja!

Listopad je i vrijeme početaka novih rasporeda treninga. Počeli ste intenzivno vježbati i treninzima posvećujete puno pažnje. Odlično! No, posvećujete li pažnju i razdoblju kada ne trenirate? Naime, za najbolje rezultate vježbanja potrebno je pripaziti na sljedeće.

 

Napunite tijelo energijom

Obroci koje jedete prije i nakon treninga važni su za osiguravanje energije za vježbanje, kao i hranjivih tvari koje će pomoći vašem tijelu da se potpuno oporavi i ostvari maksimalne rezultate treninga. Posvetite pozornost pojačanom unosu bjelančevina u vašoj prehrani, koje su važne za oporavak i izgradnju mišića, što posebno imajte na umu nakon treninga.

Prije treninga važan je i unos ugljikohidrata koji će vam dati potrebnu energiju, no zadnji obrok prije treninga neka bude malen kako vam probava ne bi opterećivala organizam i ometala vježbanje. Neka to budu, primjerice, kriške jabuke namazane maslacem od kikirikija, voćna salata ili pečena jaja i tost.

Ono što jedete ovisi o dobu dana, no svakako se potrudite da svaki vaš obrok bude mješavina zdravih ugljikohidrata i bjelančevina, kako biste si osigurali maksimalan oporavak i rast mišićne mase.

 

Pijte dovoljno vode

Kako biste postigli najbolje rezultate vježbanja, iznimno je važno da vam tijelo bude hidratizirano, napokon, mišići nam se sastoje od oko 70 posto vode. Dobra hidratacija pomoći će vam i da se brže oporavite nakon vježbanja.

Kako ne biste zaboravili dovoljno piti, uvijek imajte uz sebe bocu vode koje će vas na to podsjetiti. Ako vam je obična voda neprivlačna za piće, uvijek je možete malo začiniti s, primjerice, svježim limunom, limetom, listićima mente i sl.

 

Odvojite vremena za aktivan oporavak
Aktivni oporavak je jako bitan za pripremu tijela za sljedeći trening. Rastezanje i rolanje na valjku od pjene pomaže vam olakšati zategnutost mišića i fascije.

Ne koristite još valjak od pjene? Preporučujemo ga jer on ne samo da je praktičan način masiranja samoga sebe već je i odličan za oporavak nakon vježbanja, bez obzira na vrstu vježbe ili tip vježbača, jer opušta bol u vlaknima koji okružuju, spajaju i podupiru mišiće odnosno fasciji. Rolanjem smanjujete rizik od ozljeda, poboljšavate oporavak i ubrzavate oporavak od ozljeda.

 

Dovoljno se odmarajte

I odmor je vrlo važan dio u životu svake sportski aktivne osobe. Ne vježbajte kao sumanuti. Dan za odmor će vam zapravo pomoći u poboljšanju izvedbe treninga, kako kardio tako i treninga snage. Odmor može pomoći vašem imunološkom sustavu da ostane snažan, kao i da spriječite ozlijede od prekomjernog treninga.

 

Priuštite si masažu

Stručnjaci preporučuju svim vježbačima povremene masaže, koje će pomoći u uklanjanju mišićne napetosti nakon vježbanja. No, bez brige, ukoliko nemate vremena ili financija za odlaske na masažu, uvijek možete sami sebe masirati valjkom od pjene.

 

Odrijemajte!

Kad se osjećate posebno umorno tijekom dana, ako ste u mogućnosti – jednostavno odrijemajte! To će vam omogućiti brzinsku obnovu energije kako biste uspješno izdržali dan. Ovo je posebno važno ako zbog nekog razloga ne spavate dovoljno noću, a svakako pomaže i oporavku mišića.

 

Nosite kompresivne čarape

Nošenje kompresivnih čarapa, osim što pogoduje zdravlju vena, poboljšava cirkulaciju u nogama, smanjuje vibracije mišića i ubrzava oporavak. Ako redovito trenirate, razmislite o investiciji u par kompresivnih čarapa. Bit ćete ugodno iznenađeni!

 

Nagradite se za ustrajno vježbanje i odlučnost

Kad se uživite u treninge, u jednom trenutku možda zaboravite napraviti pauzu i sagledati kakav ste uspjeh postigli. Odvojite vremena da to proslavite, na način koji vas najviše veseli i koji vam najbolje odgovara.