Nazovite nas: +385 1 6542 855
Znate li koja hrana je zapravo ‘superfood’?

Znate li koja hrana je zapravo ‘superfood’?

Superfood ili uravnotežena prehrana koja će učiniti puno više za naše zdravlje. Svi smo više- manje osjetili da hrana ima značajan utjecaj na to kako se osjećamo. Jedemo li puno brze i prerađene hrane, počet ćemo se osjećati tromo i umorno. Uz uravnoteženu prehranu osjećamo se bolje i laganije, a dodamo li tome tako zvanu superhranu, učinit ćemo još više za zdravlje i dobar osjećaj.

Koje namirnice spadaju u superhranu ili superfood?

Nema određenih kriterija, bitno je da ta hrana sadrži hranjive tvari koje će vam pomoći u svakodnevnom funkcioniranju i očuvanju zdravlja i imuniteta. Superfood sigurno nije primjerice bijelo pšenično brašno koje se, zajedno s bijelim šećerom, danas nažalost nalazi skoro svugdje oko nas. S druge strane, primjerice žitarica poput prosa, koje je odlična alternativa pšenici, već pripada u superfood. Isto tako, danas će rijetko koji stručnjak preporučiti crveno meso kao superfood, dok se zamjena za meso, leća, zbog svojih nutritivnih svojstava, svrstava u superhranu. Mogli bismo zapravo reći da je definicija superfooda ono što većina ljudi ne drži svakodnevno u svojim kuhinjskim elementima i hladnjacima. No, tko kaže da je to pravilo? I vi možete ubaciti više namirnica bogatih nutrijentima u vašu kuhinju. I ne koristite li ih često, uvijek možete stvoriti nove navike i bolje opće zdravstveno stanje organizma uživajući u novim okusima. Donosimo vam nekoliko prijedloga namirnica koje su uglavnom široko dostupne, a izrazito zdrave.

1. CHIA SJEMENKE

Danas su toliko popularne da ih nazivaju i najzdravijom hranom na planetu. Tajna je u tome da u malo kalorija donose pregršt nutrijenata korisnih za zdravlje. „Chia“ na indijanskom znači „snaga“. Samo 28 grama sjemenki (dvije jušne žlice) sadrži čak 11 grama vlakana, 4 grama proteina i 9 grama masnoće (od čega 5 grama omega-3 masnih kiselina). Sadrže kalcij, magnezij i fosfor, važne za zdravlje kostiju, vitamine B1, B2 i B3 te antioksidanse, važne protiv preuranjenog starenja. Chia sjemenke mogu apsorbirati 10 do 12 puta svoje težine u tekućini, postajući nalik na gel ili puding – čime postaju zasitnije te tako mogu pomoći u regulaciji tjelesne težine

2. GOJI BOBICE

Ove crvene bobice lagano gorkastog okusa korištene još u tradicionalnoj kineskoj medicini postale su hit zbog činjenice da sadrže čak 12 posto više antioksidansa (vitamine c, e i cinka) od borovnica, čime pružaju vitalnost, energiju i dugovječnost. Sadrže i puno vlakana, željeza, važnih aminokiselina te iznenađujuću količinu proteina za jedno voće. Svojim nutritivnim vrijednostima mogu pomoći u prevenciji prehlada, očnih bolesti, kožnih oštećenja, rasta stanica raka itd. Uglavnom se koriste u sušenom obliku, kao grožđice.

3. PROSO

Ova lagana i lako probavljiva žitarica blago slatkastog okusa te bez glutena odlična je zamjena za pšenicu. Sadrži mnogo vlakana, fosfora, željeza, magnezija, folne kiseline, vitamine B skupine… Proso je dobar za zdravlje kostiju i zubi, ublažava tegobe s astmom i migrene, snižava kolesterol, čuva zdravlje srca, regulira probavu, jača imunitet i smanjuje rizik obolijevanja od raka. Spada pod alkalne namirnice, što ga čini lako probavljivim i umirujućim za želudac. Preporučuje se i dijabetičarima te u kontroli tjelesne težine. Proso se preporuča namočiti nekoliko sati prije upotrebe, a priprema se kao prilog u jelima ili dio juha i variva te, u obliku brašna, za pripremu kolača i slastica.

4. LEĆA

Ovu lako dostupnu namirnicu možete koristiti u varivima, salatama ili kao prilog jelima za superzdravu prehranu. Leća je odlična zamjena za meso te sadrži niz korisnih vitamina i minerala uključujući antioksidanse koji mogu spriječiti niz bolesti.

5. KURKUMA

Žuti začin porijeklom iz Indije krije niz zdravstvenih koristi, u prvom redu zbog svojih antioksidativnih i protuupalnih svojstava, pa se danas prodaje i kao ekstrakt kurkumina, njegove aktivne komponente, u kapsulama. Istraživanja su pokazala da može pomoći u tretiranju i prevenciji kroničnih bolesti kao što su rak, srčane bolesti i dijabetes. Pomaže i u zacjeljivanju rana i smanjenju bolova.

6. SLANUTAK

Radi se o visoko- vrijednoj mahunarki punoj željeza, magnezija, cinka, vitamina b6… Bogata je vlaknima i proteinima i idealna za vegetarijance (kuhani slanutak sadrži duplo više željeza od jednake količine mesa). Prevencija je nizu bolesti i – pms sindromu. Koristi se u varivima i salatama, kao grickalica u sušenom obliku ili, kao brašno, za pripremu kruha i popečaka.

Koje se još namirnice smatraju superfood namirnicama?

Superfood su namirnice koje imaju tako visoku razinu antioksidansa, vitamina i minerala da posjeduju posebna ljekovita i detoksikacijska svojstva. To su i primjerice maslinovo ulje, losos, đumbir, kefir i jogurti s probioticima, jaja, povrće i voće (uključujući bobičasto voće), razne sjemenke i orašasti plodovi.